Ga naar inhoud

USB muis niet als muis herkend maar als onbekend apparaat


Bergsas

Aanbevolen berichten

Na de dood van mijn Trust USB muis heb ik vandaag een Logitech M235 aangeschaft.

Plug & play... Niet dus. De USB wordt wel herkend, en verschijnt dus in m'n apparatenoverzicht.

Echter, niet als muis. Blijf de foutmelding krijgen dat er een stuurprogramma voor dit onbekende device moet worden geinstalleerd. Maar dat is er dus niet en ook niet nodig.

 

Op mijn andere laptop was het inderdaad plug&play, de muis doet het super.

 

Aan/uit zetten, en resetten laptop incl batterij eruit, helpt niet. Wat te doen???

 

Het is een HP laptop met windows 7 professional er op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klik eens met de rechtermuisknop op het onbekend device en kies verwijderen, herstart dan je computer.

 

Is je probleem nog niet opgelost voer je onderstaande uit.

 

Ga naar apparaatbeheer.
Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.
Herhaal dit voor alle usb controllers.
Sluit  apparaatbeheer af en herstart de pc.
De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahrgh ik heb te vroeg gejuicht.

Na het afsluiten van de laptop kreeg ik vanmorgen hetzelfde probleem.

Allereerst is het natuurlijk heel vervelend om telkens na afsluiten deze handelingen te moeten verrichten.

Maar erger nog, dit keer hielp het niet. De melding dat er een stuurprogramma moet worden geïnstalleerd blijft verschijnen.

En ook dit keer verschijnt de usb ontvanger wederom in "onbekende apparaten" en de muis wordt helemaal niet herkend.

Nog suggesties wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic had ik zelf idd ook gevonden. Deze suggesties hielpen niet. Onderstaande oplossing uit dat topic heb ik niet kunnen proberen aangezien ik onder apparaatbeheer geen optie heb kunnen vinden om de genoemde map voor stuurprogramma's te veranderen.

 

Mijn probleem blijft dus bestaan. Iemand nog ideeen?

 

quote:

jaaaaa hij doet het! ik heb nu inderdaad onder apparaatbeheer heb ik de map veranderd waarin hij naar stuurprogamma's zocht!

0s.gifOp dinsdag 29 oktober 2013 21:13 schreef cobain1994 het volgende:
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.