Ga naar inhoud

USB muis niet als muis herkend maar als onbekend apparaat


Bergsas

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, dat heb ik althans geprobeerd.

Maar nadat in dit programmaatje gevraagd wordt om de usb ontvanger aan te sluiten, gebeurt er niets wanneer ik dit doe.

Dus op één of andere manier herkent ook deze software niet de usb ontvanger... En dat is vreemd, wat in apparaatbeheer verschijnt ie wel als onbekend apparaat. Los daarvan, komt de muis überhaupt niet ergens opploppen.

 

Tis om gek van te worden. Zó irritant. Maar de trust muis die ik vorige week kocht, deed het ook al niet, dus die heb ik ingeruild voor deze logitech. Dus weer een andere muis kopen geeft waarschijnlijk dezelfde problemen....

 

Maar wel fijn dat jullie meedenken....welke opties heb ik nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de trust muis die ik vorige week kocht, deed het ook al niet, dus die heb ik ingeruild voor deze logitech. 

 

Lijkt me dat het probleem niet de muis  is dus.

 

Welke muis had je voor de trust muis? Was die ook defect?

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens onderstaande uit.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En ook dit keer verschijnt de usb ontvanger wederom in "onbekende apparaten" en de muis wordt helemaal niet herkend.

 

 

Klik er met de rechtermuisknop op en kies stuurprogramma's bijwerken... wat levert dat op?

 

In onderstaande links vindt je nog tips.

 

http://www.nldit.com/computerstoring/pc-troubleshooting/201309/191520.html

 

http://support.microsoft.com/kb/321122/nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurprogramma bijwerken lukt niet aangezien deze muis geen stuurprogramma heeft. Er wordt dus ook niets gevonden, ook niet op de site van Logitech.

Inmiddels alle tips uit de genoemde links uitgeprobeerd, zonder resultaat.

Dus....mijn muis doet het nog steeds niet!!!

Iemand nog tips/oplossingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf zou in jouw geval de usbpoorten opnieuw installeren. dat doe stap voor stap zo:

- koppel alle usb-aparaten af
- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer
- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.
- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken
- werk zo alle usbvermeldingen af
- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.
- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.
(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.
dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.