Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik had problemen met m'n PC. Ik besloot Windows 7 opnieuw te installeren. Als ik de PC opstart krijg ik een Intel schermpje te zien, waarna er 12 minuten niets gebeurt. Hierna start de PC verder normaal op. Dit had ik niet eerder, ook niet voor de herinstallatie. Ik dacht dat er bij de herinstallatie misschien iets niet goed was gegaan en deed de herinstallatie opnieuw, met hetzelfde resultaat.

Hoe is dit te verhelpen, anders dan de PC constant aan laten staan?

Henk

Geplaatst:

Welke problemen had je met de computer voor herinstallatie?

Controleer ook eens de staat van je harde schijf...

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Geplaatst:

In je ander topic heb je volgende gevraagd 

Ik ga de uitgezette stappen volgen. Moet ik eerst een backup maken, of kan het programma HD Tune geen kwaad?

Je kan HD Tune zo gebruiken.

Een back-up van je eigen belangrijke bestanden en een back-up van het systeem maak je best regelmatig, ook al heb je dus geen problemen.

Geplaatst:

Tot mijn stomme verbazing deed het probleem zich niet meer voor nadat de PC een reeks (achterstallige) updates had gedaan. Ik heb je optie daarom nog even achter de hand gehouden.

P.S.: Wat ontzettend jammer trouwens dat PHC uit de lucht gaat......

Geplaatst:

post-18328-0-79486300-1425111654_thumb.j

Hallo,

Voor de zekerheid toch maar meteen HD Tune op de harde schijf losgelaten. Zie bijgaand resultaat van de scan.

Mag ik hieruit afleiden dat er niets mis is met m'n C-schijf?

Mvg.,

Henk

P.S. de links naar knipprogramma en plaatsen waren duidelijk en handig!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.