Ga naar inhoud

HD kloon problemen

Jaces

Aanbevolen berichten

Mogge Dames en Heren 
Wie kan mij helpen Ik heb een HD in mijn pc zitten die soms instort Oké koop een nieuwe en klonen Ja dag onder het klonen stort schijf in:( Dus de nieuwe wil niet opstarten Kan ik natuurlijke een nieuwe Windows er op gooien maar dan ben ik weer aan het donderen met BV iTunes 
Suggesties ??
het gaat over twee Seagate barracuda van 2 TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit uiteraard bij de slechte staat van je bronschijf, maar dat had u zelf ook al wel gedacht denk ik.

Probeer het volgende eens.

Kopieer en plak onderstaande in uitvoeren en klik OK

chkdsk stationsletter: /f/r

let op de spatie vóór de stationsletter en vóór /f/r

Je zult een melding krijgen dat deze taak zal uitgevoerd worden als de computer opnieuw wordt opgestart.
Onderbreek dat dan de volgende keer niet als de computer opstart.
De uitvoering van die controle kun je volgen op het scherm (Witte tekst op een blauwe achtergrond). Hou er rekening mee dat dit een hele tijd kan duren!
Zodra de taak is beëindigd zal de computer verder doorstarten.

Begin met de C partitie. In de opgegeven code vervang je dus de stationsletter door C.

Herhaal dat eventueel voor de andere partities.

Probeer nu eens een kloon uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan voor de installatie altijd eens onderstaande uitvoeren.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je lukt zou ik toch nog een schijfcontrole doen (best met een progje van de fabrikant van je schijf) - want mogelijk begint je schijf brakke sectors te hebben en dan helpt een nieuwe install niet of maar tijdelijk.

Zo ik het begrijp, zou een eventuele nieuwe installatie op die nieuwe HDD worden uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.