Ga naar inhoud

Kan niet inloggen in windows. (paars scherm)

Octaaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kan me sinds gister niet meer inloggen op mijn PC. Ik krijg na het windows teken een paars scherm, rechts onder de optie om opnieuw op te starten en links onder een raar logo waar ik wat opties kan kiezen die niet belangrijk zijn.

Ik heb hem 4 uur lang aangelaten maar het scherm veranderd niet. Ik heb het volgende geprobeerd:

In veilige modus kom ik er wel in, maar daat heb ik niet veel aan.

Ik heb een system restore gedaan van de dag voordat ik er last van kreeg, mocht ook niet baten.

Ik heb AVG rescue CD gebruikt en had een trojan horse gevonden, verwijderd, maar heb nog steeds het zelfde probleem.

Ook heb ik de optie "fix startup" geprobeerd, maar geeft aan dat het op deze manier niet gemaakt kan worden.

Dit probleem is ontstaan toen ik mijn Anti-virus (bit defender 2014) opnieuw wilde activeren nadat deze was verlopen (90 dagen). Dit moest in veilige modus, en nadat ik hem opnieuw had geactiveerd en PC opnieuw opstarte, kwam dit probleem.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

post-26998-0-41582900-1424809587_thumb.j

aangepast door Octaaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar probleem,wat krijg je te zien als je links onder op icoontje klikt in paars scherm?

Wat denk je van deze of deze optie?

Is die Bitdefender legaal,omdat je spreekt van één trojaan!Misschien heb je toch nog virus binnen,logje maken in veilige modus,misschien ook optie.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als  ik op dat icoontje druk heb ik de keuze om een toetsenbord op mijn scherm te plaatsen, vergrootglas gebruiken, sticky keys, filter keys, high contrast en Narrator.

Ja het is een legale versie.

Optie 2 kan ik niet uitvoeren want dan geeft hij de fout aan: Some files are missing. Your windows installation or recovery media will provide these files. ( dit is wel in veilige modus) de files die ik mis, kan dat ook de reden zijn dat ik niet in kan loggen?

Optie 1 na 100% windows resource protection found corrupt files but was unable to fix some of them.  Note that logging is currently not supported in offline servicing scenarios. (dan heb ik een log bestandje voor je zal hem zo posten)

aangepast door Octaaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo één expert ben ik ook niet om dit logje te ontleden,maar op forum zijn er wel!beetje geduld zou ik zeggen.

Lees wel van missing files,maar toch kun je veel doen in veilige modus,heb je optie veilige modus met netwerk genomen?

Heb je DVD schijfje van je Win8.1?Zo ja kun je herstel doen met behoud van bestanden,maar om zeker te zijn,stel je persoonlijke bestanden veilig naar één extern medium HDD/USB.

Wacht effe af of er nog tips komen,zoek zelf ook nog.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips en ik zoek zeker verder.

Ik heb een windows 8.0 schijfje, daar gaat het geloof ik niet mee, alleen complete herstel zonder behoud van bestanden. Maar dat zal ik ook nog ff checke.

Ja ik heb het in veilige modus met network geprobeerd. zit ik nu ook in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.