Ga naar inhoud

Bij starten van Mozilla Firefox foutcode ssl_error_rx_record_too_long


greeneyes

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds gistermiddag krijg ik als ik via Mozilla Firefox zoals hieronder bij Facebook, de melding:

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met www.facebook.com. SSL ontving een record die de maximaal toegestane lengte overschreed. (Foutcode: ssl_error_rx_record_too_long)

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

 

Ik ben uren bezig geweest om het probleem op te lossen, maar kom er echt niet uit!

 

Heb toen telefonisch hulp gevraagd aan mijn zoon, hij raadde me aan mijn Avast Virusscanner eens uit te zetten en het dan weer te proberen, ik kon toen wel op alle websites komen. Zodra deze weer aan stond, ging dit niet meer. Een vreemde zaak!

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij Avast.

Probeer eens om Avast te verwijderen.

Doe dan een registeropruiming met CCleaner.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Installeer vervolgens Avast opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er een besmetting door de mazen van het Avast net geglipt.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je Advanced SystemCare hebt geinstalleerd.

Wij hebben zo onze bedenkingen bij het nut van dergelijke programma's.

Meestal beloven ze een heleboel maar uiteindelijk kunnen ze het niet waar maken.

Ze brengen onnodige wijzigingen aan in allerlei instellingen en soms veroorzaken ze daardoor meer problemen dan ze beweren op te lossen.

Mijn advies is om Advanced SystemCare weer te verwijderen maar de keuze is aan jou.

 

 

Je hebt ook meerdere "beschermingen" in gebruik voor internet.

avast! Online Security

Advanced SystemCare Surfing Protection

COMODO Internet Security

Te veel bescherming kan je browser of je systeem wurgen zodat alles vertraagt en er mogelijk ook andere problemen ontstaan.

Mijn advies: hou enkel de Avast virusscanner en verwijder de andere.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Users\Tijger\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\7s1t9qqb.default\extensions\searchads@instair.net;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Advanced SystemCare 6];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Advanced SystemCare 7];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Optimizer Pro];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
emptyclsid;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik gebruik Advanced System Care al jaren, heb nooit eerder problemen gehad.

Ik heb net Avast gedeinstalleerd en er een ander virusscan (tijdelijk) opgezet, heb nu geen problemen.

Heb contact gezocht met Avast en wacht het antwoord even af.

Bedankt voor je tip! Ik ga het zeker uitproberen, als het probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.