Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

 

Tot nu toe is het nooit zover gekomen dat ik een account heb aangemaakt, omdat de voorgaande problemen die ik heb gehad altijd al terug te vinden waren in het archief. Dit keer is het probleem wel terug te vinden, maar helaas blijft een oplossing momenteel nog uit. Gister heb ik het één en ander schoongemaakt op mijn laptop; ik heb ccleaner het register laten opschonen, software die ik niet meer gebruik heb ik verwijderd, etc. Helaas heeft dit een vervelend probleem veroorzaakt: als ik een map open (bijvoorbeeld mijn documenten, afbeeldingen, downloads), krijg ik de foutmelding 'windows verkenner werkt niet meer'. Ik heb dit probleem een hele tijd geleden ook gehad, dit was ook na het schoonmaken van mijn laptop (Asus). Destijds heb ik een systeemherstel toegepast, waarna het probleem was opgelost. Helaas heeft mijn laptop deze keer geen systeemherstelpunten van vóór ik de boel ben gaan verwijderen, dus dit is momenteel geen optie.

Na veel zoeken ben ik deze post tegen gekomen: http://www.pc-helpforum.be/topic/28903-windows-verkenner-werkt-niet-meer/page-3. Hier wordt exact mijn probleem weergegeven. Nu realiseer ik me dat ook ik, zowel de vorige keer als deze keer dat het probleem zich voordoet, de Oberon games heb verwijderd (omdat ik dacht dat die zonder enige problemen weg konden). Ik denk dat hier iets fout is gegaan.  

Ik ben veel bezig met het produceren van muziek en om die reden is het zo veel gedoe om nu alles te backupen en windows opnieuw te installeren, dat ik toch hoop dat er nog een andere oplossing is.

 

Iemand een idee?

 

Excuses voor het lange verhaal en bij voorbaat dank,

 

Julian

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Ja, helaas wel. Op, zo lijkt het, compleet willekeurige momenten als ik door mapjes blader krijg ik die melding. Soms is het zodra ik een map open, soms pas na een aantal verschillende mapjes te hebben geopend

Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Bij deze! Misschien nog relevant om te vermelden: in veilige modus heb ik tot nu toe niet gemerkt dat het gebeurde. Toen heb ik een 'schone start' uitgeprobeerd (niks laten opstarten via Msconfig etc.), maar zelfs met alles uitgevinkt, kreeg ik in de normale windows modus toch hetzelfde probleem. 

log.txt

Geplaatst:

Excuses ik moet mezelf even corrigeren: ik heb het nog wat langer geprobeerd en ook in de veilige modus doet het probleem zich voor.

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.