Ga naar inhoud

Hard disk probleem: partities verdwenen

Aanbevolen berichten

Een week of twee geleden, startte mijn laptop niet meer, hoewel hij een uurtje eerder nog dienst deed in de muziekschool.

De volgende tekst verschijnt:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)

Copyright © 1997-2000 Intel Corporation

For Atheros PCIE Ethernet COntroller v2.0.2.7 (11/02/10)

Check Cable connection!

PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM.

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Ik liet de computer checken door EuroSys in Edegem en zij kwamen tot de vaststelling dat in plaats van de oorspronkelijke drie schijven/partities (C: met programma's en documenten, D: met de recovery en drivers en E: met fotobestanden) er nog slechts 1 partitie lijkt te zijn (met de inhoud van de oude D: schijf).

Ik heb de computer daarop terug gehaald, een Hiren's BootCD 15.2 gemaakt en kan inderdaad de zelfde vaststelling doen. Ik heb al enkele van de programma's die daar opstaan geprobeerd maar de drie partities zijn nog niet terug gevonden.

1) Hoe kan zoiets gebeuren?

2) Kan ik dit nog herstellen (daar de meeste documenten/foto's een back-up hebben is er niet meteen iets waardevols verloren gegaan, maar er zijn nog wel wat huiswerkjes die eventueel nuttig kunnen zijn voor recovery)

3) Als er geen herstel mogelijk is, kan ik dan de laptop toch gewoon herinstalleren (en hoe pak ik dat dan best aan) en opnieuw gebruiken of is er vermoedelijk toch iets vitaals beschadigd.

De computer is een Acer Aspire 7560 (met al wat koelproblemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2) Kan ik dit nog herstellen (daar de meeste documenten/foto's een back-up hebben is er niet meteen iets waardevols verloren gegaan, maar er zijn nog wel wat huiswerkjes die eventueel nuttig kunnen zijn voor recovery)

Je kan Roadkil eens proberen

(en als je iets kan herstellen: NIET op die schijf laten plaatsen! wel vb op een stick of zo tot je alles waar je nog aan kan hersteld hebt- dan pas kan je verder met die schijf gaan werken - anders overschrijf je mogelijk dingen die je nog wil redden)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Roadkil eens proberen

(en als je iets kan herstellen: NIET op die schijf laten plaatsen! wel vb op een stick of zo tot je alles waar je nog aan kan hersteld hebt- dan pas kan je verder met die schijf gaan werken - anders overschrijf je mogelijk dingen die je nog wil redden)

Passer,

Roadkill lijkt mij een kopieerprogramma, maar het is mij niet duidelijk hoe ik er de "verdwenen" files op de verdwenen partities mee zichtbaar maak vooraleer ik ze kan kopieren 

Kan je me daarbij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het progje zelf nooit gebruikt. Ongetwijfeld zijn er echter ook andere progs die het zelfde doen.

Ik gebruik HB zelf ook nooit. Miss dat het daar toch iets te maken heeft.
Ik had verwacht dat je een .iso zou krijgen om een bootable schijf van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer,

Roadkill lijkt mij een kopieerprogramma, maar het is mij niet duidelijk hoe ik er de "verdwenen" files op de verdwenen partities mee zichtbaar maak vooraleer ik ze kan kopieren 

Kan je me daarbij helpen?

Ik gebruikte het programma zelf nog niet maar las ervan op het forum hier.

Neem deze pagina  eens even door, 'k las het eens vluchtig en zag dat er twee soorten 'kopieren' zijn, de eerste kopieert beschadigde files naar een te kiezen directory (NIET op die schijf dus!) en de tweede haalt 'wat er nog te halen valt' terug binnen.

De eerste methode zit op het eerste tabblad (kopieer), de tweede zit vermoedelijk onder die tweede tab: Batch mode.

Verder wordt ook vermeld: "While there is not a guarantee that the program will recover all files stored on a damaged storage disk, it can often restore the files partially so that they become usable again (which obviously is only true for non-binary files)"

En dit gaat dus over 'recoveren wat nog te recoveren valt'

(er is blijkbaar ook een portable versie van, spaart je installeren uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roadkills unstoppable copier kopieert files die je kan zien (maar die eventueel beschadigd zijn). Nadeel is dat ik de twee verdwenen partities niet meer kan zien, de ene resterende partitie lijkt alle plaats te hebben in genomen te hebben (en is schijnbaar voornamelijk leeg).

Hebben jullie ervaring met file recovery diensten.

aangepast door Koen Verlackt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.