Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo :xd:

 

Ik heb sinds een tijd steeds last van verschillende malware, de isearch.omiga-plus.com startpagina waar ik maar niet van af kom, en ik vind ook af en toe uit het niets trojans.

 

Ik ben de enige die deze laptop gebruikt, en ik let altijd goed op wat ik download e.d.. Toch is er dus wel iets vervelends binnen gekomen  :mellow: . Normaal krijg ik dingen zoals een vage startpagina direct weg, maar deze heb ik nu al een tijdje..

Ik doe zowiezo dagelijkse Malwarebytes en HitmanPro scans die regelmatig vanalles vinden, ik heb ook meerdere eenmalige scans gedaan maar die vonden dan meestal niets nieuws.

Iets raars, ik heb nu al 2 keer gehad dan mijn scans iets vonden, maar wanneer ik ze dus opdracht gaf deze te verwijderen startte mijn laptop zich ineens opnieuw op! Dat gebeurd normaal niet. En ja, daarna zat wat mijn scanner had gevonden er weer gewoon op..

Ik ben dus zowiezo op zoek naar een oplossing hiervoor.

 

Wat ik me nog afvraag, ik kreeg op precies hetzelfde moment het probleem dat mijn scherm steeds vastliep, tijdelijk zwart werd, of gewoon zwart bleef en niks meer deed. En het bericht "Beeldschermstuuprogramma werkt niet meer en is hersteld" of iet's soortgelijks.

Ik heb zo'n beetje alles wat er mee te maken heeft gecheckt op problemen, updates, driver opnieuw geinstalleerd..
Het bericht blijft nu weg, en mijn scherm word niet meer zwart. Wel hangt ie nog wel vaak vast, gaat t soms traag en zie ik blauwe en groene stippeltjes, vooral wanneer ik een spel wil spelen.
Ik zie ook dat ik bij 'apparaatbeheer' Standaard VGA-grafische adapter zie, die zag ik daar eerder niet staan  :hmmmm: en een geel driehoekje met een ! erin. Ik neem aan dat die dus niet werkt, of een probleem heeft? Ik heb m geprobeerd te updaten, was niet nodig.

Wat nu? 
Het zijn een beetje veel verschillende vragen, mijn excuses. Hoop dat iemand me kan helpen, ookal is het maar met 1 van de 2 grote problemen.

 

Alvast bedankt :D

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

We gaan de problemen een voor een aanpakken en we beginnen met de malware.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Excuses voor het late antwoord  :blush: 
Ben een week erg ziek geweest en heb vooral op bed gelegen..

 

Ik heb het programma gedownload en gestart, het bestand Log.txt zit in de bijlage. 

log.txt

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Windows\tasks\AppSafe.job;f
C:\Program Files (x86)\AppSafe;fs
C:\Windows\tasks\APSnotifierPP1.job;f
C:\Windows\tasks\APSnotifierPP2.job;f
C:\Windows\tasks\APSnotifierPP3.job;f
C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx;fs
C:\Windows\AutoKMS;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"AppSafe"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"AnyProtect Scanner"=-;r64
emptyclsid;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Ik heb eerder geprobeerd de nieuwste versie van Java te installeren, maar daarna gaf deze steeds aan dat ik die alsnog niet had. Al geeft de site nu wel aan dat ik de juiste versie heb gedownload.

 

Ik heb het logbestand zoek-results.log bijgevoegd.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb eerder geprobeerd de nieuwste versie van Java te installeren, maar daarna gaf deze steeds aan dat ik die alsnog niet had. Al geeft de site nu wel aan dat ik de juiste versie heb gedownload.

 

Ik heb het logbestand zoek-results.log bijgevoegd.

 

Blijkbaar een dubbele post, en is er bij de vorige wat fout gegaan

zoek-results.log

aangepast door AylaW
Geplaatst:

Zowel van Firefox als van google chrome gebruik je nog een oude versie.

Best de browsers updaten naar de nieuwste versie.


Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Geplaatst: (aangepast)

Daar had ik even over heen gelezen, hij zit er nu wel bij.

Beide browsers zijn nu geupdate tot de laatste versie.

Ik heb tot nu toe geen last meer gehad van malware. De eerder genoemde problemen met het beeld zijn er wel nog altijd.

AdwCleanerS0.txt

aangepast door AylaW

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.