Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

 

Sinds een week of 3 heb ik internetproblemen. Meestal kan ik een uurtje of 2 gewoon surfen maar nadien kan ik op verschillende sites opeens niet meer.

 

Ik krijg dan steeds de melding via firefox en google chrom dat verbinding mislukt ofwel doordat verbinding wegviel (maar dat is niet zo) ofwel doordat mijn verbinding tegengehouden wordt door een proxyserver of firewall.

 

Sites die niet werken zijn heel divers: nieuswssites als hln.be en nieuwsblad.be, vdab site. google.be werkt wel maar als ik na een zoekopdracht in te geven naar die site wil gaan werkt het ook niet. Gmail werkt af en toe

 

Het eigenaardige is dat facebook de enige site is die blijft werken.

 

Ik gebruik een wifi verbinding en windows 7. Het rare is ook dat ongeveer een maand geleden de klok van mijn pc uitviel.Die moet ik nu steeds opnieuw manueel instellen. Als ik ze heb ingesteld werkt ze weer een tijdje (soms een uurtje, soms 2) maar dan valt ze weer uit.

 

Ook telkens als ik mijn computer opstart moet ik mijn klok opnieuw instellen.

 

Op mijn moeder haar pc werken wel alle sites. Zij gebruikt dezelfde wifi verbinding en ook windows 7.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Geplaatst:

 

Ook telkens als ik mijn computer opstart moet ik mijn klok opnieuw instellen.

Dan moet je het moederbord batterijtje eens vervangen.

Als het om een laptop gaat, kan je er mee naar de winkel en de kans is groot dat ze het batterijtje vervangen terwijl je wacht.

 


We zullen ook een malware controle doen om zeker te zijn dat dat neit de oorzaak is van de andere problemen.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

 

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0};c
{5AB7104A-B71F-49AD-9154-F7F8806AE848};c
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1}:c
C:\Program Files\AVG;fs
C:\Program Files\Surf Canyon;fs
C:\Windows\tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job;f
C:\Users\Jolien\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\cfscsrbc.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
C:\Program Files\AVG Secure Search;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{5AB7104A-B71F-49AD-9154-F7F8806AE848}]:r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
avg;z
emptyclsid;
resethosts;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Program Files\AVG;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Program Files\AVG Secure Search;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Program Files\AVG\AVG2013;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Avg2013;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\LocalLow\AVG Secure Search;fs
C:\$WINDOWS.~Q\DATA\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Roaming\AVG2013;fs
C:\ProgramData\AVG2013;fs
C:\ProgramData\avg9;fs
C:\ProgramData\avg9\AvgAm;fs
C:\ProgramData\avg9\AvgApi;fs
C:\Users\All Users\AVG2013;fs
C:\Users\All Users\avg9;fs
C:\Users\All Users\avg9\AvgAm;fs
C:\Users\All Users\avg9\AvgApi;fs
C:\Program Files\Mozilla Firefox\avg-secure-search.xml;f
C:\Program Files\Mozilla Firefoxavg-secure-search.xml;f
C:\Users\Jolien\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_isearch.avg.com_0.localstorage;f
C:\Users\Jolien\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_isearch.avg.com_0.localstorage-journal;f
C:\Users\Jolien\AppData\Local\MFAData\logs\avguiru.log;f
C:\Users\Jolien\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\jolien@avgtechnologies.112.2o7[1].txt;f
C:\Users\Jolien\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\jolien@www.avg[2].txt;f
C:\Users\Jolien\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\jolien@avgtechnologies.112.2o7[1].txt;f
C:\Windows\Prefetch\AVGCFGEX.EXE-81393CC0.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGCMGR.EXE-503A49FC.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGCOMDLGX.EXE-F7D9235D.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGCSRVX.EXE-AF2C989D.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGDIAGEX.EXE-74D16B99.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGFWS.EXE-A38B70EF.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGIDSAGENT.EXE-CFBDD0F2.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGMFAPX.EXE-41439813.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGNDISX.EXE-A3B7097D.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGRSX.EXE-7A690710.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGUI.EXE-B12FB41D.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGUIRUX.EXE-0CB10F38.pf;f
C:\Windows\Prefetch\AVGWDSVC.EXE-DAB5386A.pf;f
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\avgfwfd6.inf_x86_neutral_c22f48d40158b85c;fs
avg;a
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.