Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kijk je even niet en zit iemand anders te antwoorden. Falstring heeft zeker een punt.

Ik ben zowiezo niet van de cleaners dus die mag van mij van de pc af.

Via software ook graag Iobit en superantispyware eraf doen, het is allemaal te veel van het goede en ze houden de aangeboden oplossingen tegen.

En gooi zo snel mogelijk die Spyhunter crapware eraf, doet niks en je moet er nog voor betalen ook.

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo Juisterr en Falstring,

ik was gistermiddag even gestopt en wat aandacht aan het gezin geschonken, daarom ben ik nu wat later.........

ik heb zoveel mogelijk cleaners verwijderd, ook de betaalde versies van Spyhunter en Reghunter

(dat die niets doen was mij al opgevallen).

Als jullie nog wat overbodigs vinden graag bericht, scheelt een heleboel ruimte op de harde schijf !

RSIT weer gestart, resultaat: zie bijgaande log

log.txt

Geplaatst:

Falstring,

ik heb ook nog even jouw advies gevolgd en opgestart in de VCeilige Modus met netwerkmogelijkheden.

Het resultaat is dat "about:blank" gewoon weer start in IE.

Maakt dus niets uit................

Geplaatst:

Heb je alles van IOBIT verwjderd van je pc?

Er staan nog vermeldingen van Advanced SystemCare 8 in het logje.

 

Kijk het eens na (via configuratiescherm - programma's) en verwijder Advanced SystemCare 8 en alles van IOBIT wat je nog kan vinden.

 

Daarna mag je het volgende doen.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • IE Defaults
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst: (aangepast)

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 8"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 8"=-;r
C:\Program Files (x86)\IObit;fs
C:\Windows\SysNative\tasks\SmartDefrag_Startup;f
resethosts;
standardsearch;
autoclean;
iobit;z
iobit;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files (x86)\Common Files\IObit;fs
C:\ProgramData\IObit;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppHang_IObitUninstaler._3bbf413fd3f18704fe5f7367eb24a64aa81616_18a9c5de;fs
C:\Users\All Users\IObit;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppHang_IObitUninstaler._3bbf413fd3f18704fe5f7367eb24a64aa81616_18a9c5de;fs
C:\Users\Default\AppData\Roaming\IObit;fs
C:\Users\Marjo\AppData\LocalLow\IObit;fs
C:\Users\Marjo\AppData\Roaming\IObit;fs
C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Roaming\IObit;fs
C:\Users\Marjo\Downloads\iobit-uninstaller.exe;f
C:\Users\Marjo\Downloads\iobituninstaller (1).exe;f
C:\Users\Marjo\Downloads\iobituninstaller.exe;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Google\Chrome\NativeMessagingHosts\com.ascplugin.protect];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\Advanced SystemCare 5];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\Advanced SystemCare 6];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\ASC];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\LiveUpdate];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit\Smart Defrag 3];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\IObit];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\*\shellex\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\*\shellex\ContextMenuHandlers\IObitUnstaler];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\//\//\IObit Cloud Anti-Malwre];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shellex\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shellex\ContextMenuHandlers\IObitUnstaler];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\IObitUnstaler];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\lnkfile\shellex\ContextMenuHandlers\IObit Malware Fighter];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\lnkfile\shellex\ContextMenuHandlers\IObitUnstaler];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{38A6E5EA-6854-4F3C-AD6C-7FB6E92C5A8C}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{38A6E5EA-6854-4F3C-AD6C-7FB6E92C5A8C}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\BDSandBox\Marjo\machine\SOFTWARE\Wow6432Node\IObit];r64
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\AppDataLow\Software\IObit Apps\history];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\AppDataLow\Software\IObit Apps];r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\IObit Uninstaller.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Advanced SystemCare.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Driver Booster.exe"=-;r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-439288865-1790849198-4091599924-1001\Software\FLEXnet\Connect\db\IObit Malware Fighter_is1.ini];r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-439288865-1790849198-4091599924-1001\Software\Microsoft\IntelliPoint\AppSpecific\Suc13_FileShredder.exe];r
"Path"=-;r
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\AppDataLow\Software\IObit Apps\history];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\AppDataLow\Software\IObit Apps];r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\IObit Uninstaller.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Smart Defrag.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Advanced SystemCare.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Persisted];r
"C:\\ProgramData\\IObit\\ASCDownloader\\Driver Booster.exe"=-;r
standardsearch;
autoclean;
iobit;z
iobit;a
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.