Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

 

Sinds vanochtend kan ik ineens geen enkel programma meer opstarten.

De problemen zijn zichtbaar geworden toen ik vanochtend probeerde om een spel op te starten. Hierbij kreeg ik de melding

 

"het programma kan niet worden gestart omdat d3dx9_43.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

 

Tegelijkertijd viel me op dat mijn antivirussoftware (Panda) niet meer werkte.

Ik wilde via google chrome op internet zoeken naar een oplossing voor mijn problemen, maar toen ik Chrome probeerde op te starten, kreeg ik direct weer een melding dat chrome niet meer werkte. Het lijkt erop dat de browser direct daarna verwijderd is van mijn computer. Ditzelfde gebeurde met Microsoft Word, toen ik deze wilde openen om te testen of deze het nog deed.

 

Ik heb toen een systeemherstel gedaan naar een eerder punt en dat heeft me opgeleverd dat er geen programma's meer worden verwijderd als ik ze probeer te openen.

Wat blijft is het ontbreken van .dll bestanden. Welk programma ik ook probeer te openen, de .dll bestanden lijken ineens te ontbreken.

 

Ik heb geprobeerd om een spywareprogramma te downloaden, maar ook deze kan ik niet openen vanwege het ontbreken van bestanden.

 

 

Gisteravond had ik nog helemaal nergens last van, sinds vanochtend lijkt m'n hele computer ineens onbruikbaar te zijn. Ik zou het zeer prettig vinden als ik de computer niet opnieuw moet installeren, dit heb ik namelijk een maand geleden ook nog gedaan (toen vanwege een hardeschijf-crash die niet meer hersteld kon worden).

 

Ik hoop van harte dat ik op deze website een oplossing voor de problemen kan vinden! 

 

Hartelijke groet,

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

De aanwezigheid van malware zal het probleem veroorzaakt hebben.

Nu is enkel de vraag hoe ver ben je terug gegaan in de tijd met dat herstelpunt. Het kan max 1 maand zijn.

 

Probeer eerst eens of je onderstaande kan uitvoeren.

het downloaden kan je via een andere computer doen.

Wil het programma niet opstarten probeer dan via veilige modus.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst: (aangepast)

Beste clarkie,

 

hartelijk dank voor je snelle reactie.

Het is gelukt om alles uit te voeren wat je vroeg.

 

Het enige probleem: wanneer ik het logbestand probeer te uploaden, dan krijg ik geen pop-up scherm als ik het bestand wil toevoegen. Daardoor lukt het me niet om het bestand toe te voegen. Wat kan ik daaraan doen?
(ik heb het bestand via de geavanceerde uploader en via de 'normale' uploader geprobeerd om toe te voegen, beiden lukt me niet om het bestand te kunnen toevoegen. Dit heb ik in normale windows en in veilige modus geprobeerd).

 

aangepast door bodl
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • IE Defaults
  • Reset Chrome
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb zoek.exe gedownload naar m'n bureaublad maar kan hm niet openen. De melding die ik krijg is:

 

"zoek.exe - Systeemfout

Het programma kan niet worden gestart omdat COMCTL32.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

 

Ik download nu de directx drivers die hierboven werden geadviseerd. Dank!

aangepast door bodl
Geplaatst:

Als ik de drivers voor directx probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

 

"directx_Jun2010_redist.exe - Systeemfout

Het programma kanniet worden gestart omdat COMCTL32.dll ontbreekt op uw computer.  U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

Geplaatst:

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.