Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met een systeemherstel zal waarschijnlijk niet veel helpen want daarmee ga je de verdwenen bestanden niet kunnen terugzetten.

Kan je een overzichtje maken van welke programma's niet opstarten en welke foutmeldingen je daarbij krijgt?

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb even een overzichtje gemaakt van de meldingen die ik ontvang bji verschillende programma's:

Dropbox: msvcr90.dll ontbreekt

FIFA 14: comctl32.dll ontbreekt

Panda antivirus: comctl32.dll ontbreekt

Google chrome: comctl32.dll ontbreekt

HP Deskjet scanner: comctl32.dll ontbreekt

Spotify: geen melding, wel hetzelfde error-geluid als bij bovenstaande programma's en start ook niet op.

Microsoft excel: wel een melding, maar ééntje zonder zichtbare tekst. Alleen een rond kruis in beeld en hetzelfde error-geluid als bij bovenstaande programma's, start ook niet op

Als ik iets op internet probeer te openen oid via een pop-up (of uploaden van bestanden naar e-mail/fora) dan komt er geen pop-up scherm.

aangepast door bodl
Geplaatst:

Ohja, ik was er nog eentje vergeten:

Adobe Reader opent wel en kan ik gewoon gebruiken, maar hij geeft wel telkens error-geluiden. Ook kan ik niet zien hoe ver een pagina ingezoomd is, maar ik kan wel inzoomen. Hetzelfde geldt voor de pagina die ik bezichtig: ik kan niet zien welke pagina het is, maar ik kan wel bladeren.

Printen kan ik ook niet, melding: comctl32.dll ontbreekt

Geplaatst:

Ga naar start en typ comctl32.dll in het zoekvak maar druk NIET op enter.

Krijg je resultaat te zien?

Zo ja, klik dan met rechts op het resultaat en klik dan onderaan op eigenschappen.

Als je kan, maak dan een afbeelding van het tabbladen algemeen en details.

Voeg deze afbeeldingen als bijlage toe aan een volgend bericht.

Geplaatst:

Mooi zo. Het bestand staat dus nog wel op je pc.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ regsvr32 C:\Windows\System32\comctl32.dll en druk enter.

Wat krijg je als melding terug?

Probeer nu of je nog steeds de foutmeldingen over comctl32.dll krijgt.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg een foutmelding wanneer ik op enter druk:

"Module 'C:\Windows\System32\comctl32.dll' is geladen, maar het toegangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.
  Zorg ervoor dat 'C:\Windows\System32\comctl32.dll' een geldig DLL- of OCX bestand is en probeer het vervolgens opnieuw."

Geplaatst:

Met een systeemherstel zal waarschijnlijk niet veel helpen want daarmee ga je de verdwenen bestanden niet kunnen terugzetten.

Het bestand comctl32.dll blijkt toch niet verdwenen te zijn en dus zou een systeemherstel wel een oplossing kunnen zijn.

Probeer of je een systeemherstel kan doen naar een herstelpunt van net voor 11 maart.

Geplaatst:

Fantastisch, het is gelukt!

Dankzij jullie hulp werkt alles weer zoals het hoort. Bedankt!

De problemen zijn dus toch -zeer waarschijnlijk- veroorzaakt door Panda. Betekent dit ook dat ik beter een ander Antivirus programma kan zoeken, omdat Panda van slechte kwaliteit is? Of is dit een eenmalige blunder van hun geweest?

In ieder geval: hartelijk dank voor alle tijd en hulp die jullie er in hebben gestoken!

Geplaatst:

Panda is niet slecht maar dergelijke zaken (foute virusdefinities waardoor er "goede" bestanden worden verwijderd) heb je vroeg of laat bij ieder anti-virusprogramma.

Je kan een van deze (gratis) virusscanners proberen: Avira, Avast of AVG.

Zou je een nieuw RSIT logje willen maken en plaatsen?

Dan kijken we gelijk na of er met het systeemherstel ook besmettingen zijn teruggekomen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.