Ga naar inhoud

Wireless Router / AccessPoint

yoerivdm

Aanbevolen berichten

Heb het volgende probleem.

Thuisnetwerk bestaat uit een Netgear VPN Router (124G).

Die router heeft DHCP enabled en is verbonden met een Wireless router (DI524).

De wireless router is met een kabel verbonden op één van de LAN poorten, niet de WAN poort. DHCP op de router is disabled.

Ik gebruik dus eigenlijk de wireless router als access point.

Wired connecties vorman geen probleem, deze zijn allemaal rechtstreeks met de netgear verbonden. Wireless vormt ook geen probleem als ik connecteer met 1 pc.

2 pc's tegelijk via wireless is wél een probleem. Eén van de 2 lijkt constant géén internet toegang meer te hebben (hoewel zijn wireless-connectie wel actief blijft).

Heb al aan verschillende oorzaken gedacht maar kan niet direct een oplossing vinden.

Iemand suggesties?

Tx

Yoeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

NetGear is géén wireless router dus kan die niet gebruiken als wireless access point. Op netgear moet wel dhcp aan blijven staan of ik kom in de problemen (denk ik) met mijn vpn connecties.

Opstelling is als volgt:

Telenet ------- Netgear FVS124G -------- DLink DI 524

Netgear staat eerst, daar heb ik een aantal Gateway-To-Gateway VPN connecties op open staan. Aan de netgear hangt ook een server en printers

(netgear heeft DHCP enabled ip: 192.168.1.1)

DLink voorziet mij van wireless. DHCP disabled,

(ip: 192.168.1.2)

Wireless verkeer van de 2 laptops gaat via wireless router nr de netgear en zo nr buiten. Vraag mij nu af wie er ambetant aan het doen is, de netgear of de dlink router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet ------- Netgear FVS124G -------- DLink DI 524

OK, nu is het wat duidelijker voor mij. Wel zit ik hier nu niet bij jou thuis , dus weet niet welke mogelijkheden je hebt i.v.m. bedrading

Mijn voorstel dus

Telenet ---> DLink DI 524 ---> Netgear FVS124G

Dit gaat zeker lukken, zit je wel met het probleempje dat je toch ergens bedrading zal moeten gebruiken, en ik vermoed dat dit niet echt de bedoeling is. Eventuuel andere oplossing is een whireles lan card in de PC pluggen.

2 pc's tegelijk via wireless is wél een probleem

Kun je hier wat meer over kwijt, ik bedoel hiermee : 2 PC's , 2 laptops, 1 pc + 1 laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 laptop via wireless geeft géén probleem.

Als er een 2e laptop wireless gaat dan krijgt hij wel verbinding met het access point (dlink router) maar zijn internet connectie valt dikwijls weg. Connectie valt weg als de 1e laptop actief op het net is... Disable wireless op de 1e laptop en de tweede heeft geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.