Ga naar inhoud

Aankoopadvies Gaming Laptop (~€1000)

Aanbevolen berichten

• Waarvoor heb je een laptop nodig? Hoofdzakelijk surfen en gamen
  • Wat is mijn budget? 1000€ (maximale bovengrens €1100, en dan moet het de extra investering echt wel waard zijn)
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? Niet echt, 
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? Niet noodzakelijk, maar extra's zijn altijd leuk :) 
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 17 inch, 15 kan ook, maar de voorkeur gaat uit naar een 17 inch scherm
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Cache-ssd of volwaardige ssd 
  • Heb ik nog overige specifieke wensen?
  • ​Cache ssd of volwaardige ssd schijf voor sneller opstarten
  1. numeriek klavier en azerty keyboard
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België en Nederland maken gebruik van verschillende toetsenbord-indelingen, dus is het zeker bij een laptop belangrijk te weten in welk land je woont. Als je een specifieke (web)winkel in gedachten hebt kunnen we daar ook rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien mijn huidige laptop steeds vaker kuren begint te vertonen is de zoektocht naar een nieuwe laptop begonnen!
Ik heb al heel wat rondgekeken en heb dan ook al een kandidaat laptop op het oog (http://www.laptopshop.be/product/509007/category-56498/acer-aspire-vn7-791g-573t-azerty.html#product_specifications), maar wat professioneel advies en een andere kijk op de dingen kan zeker geen kwaad!

Concreet vroeg ik mij af of de i5-4210H processor voldoende straf is vergeleken met de i7-4710HQ processor van vergelijkbare laptops.
Zo kan ik ook gaan voor een minder sterke grafische kaart en een sterkere processor...  
  • Waarvoor heb je een laptop nodig? Hoofdzakelijk surfen en gamen
  • Wat is mijn budget? 1000€ (maximale bovengrens €1100, en dan moet het de extra investering echt wel waard zijn)
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? Niet echt, 
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? Niet noodzakelijk, maar extra's zijn altijd leuk  :)
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 17 inch, 15 kan ook, maar de voorkeur gaat uit naar een 17 inch scherm
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Cache-ssd of volwaardige ssd 
  • Heb ik nog overige specifieke wensen? Cache ssd of volwaardige ssd schijf voor sneller opstarten.. numeriek klavier en azerty keyboard
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? België

Dus even samenvatten: 17 inch gaming laptop, met azerty keyboard, numeriek klavier, (cache)-ssd en stevige grafische kaart.

Alvast bedankt voor jullie advies!

(normaal zou ik de vorige post bijwerken, maar om de een of de andere reden heb ik de bevoegdheid niet om mijn eigen posts aan te passen?)

aangepast door weathus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Weathus,

Allereerst, welkom op PC-Helpforum!  :)

Dit model is inderdaad een goede keus en past prima in jouw lijstje van eisen. Mooi prijskaartje, zeer degelijk scherm, maar vooral de grafische kaart is bovengemiddeld in de prijscategorie. Jammer dat het slechts om een Cache-SSD gaat, maar dat kan je eventueel in de toekomst altijd upgraden. Deze laptop heeft een i5 processor, maar als je puur gaat gamen zal je het verschil tussen een i5 en een i7 in de praktijk niet merken. De videokaart is veel belangrijker in dit geval. 

Als je wat meer geld wilt uitgeven, kan je ook kiezen voor de iets duurdere variant. Er zijn twee grote verschillen: een volwaardige SSD van 128GB en een Core i7 processor. Als je enkel gaat gamen, voldoet de i5 zeker. Als je echter ook aan (zware) foto/videobewerking gaat doen of andere zware taken gaat verrichten, zou je ik aanraden om nog iets door te sparen voor het i7-exemplaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik denk dat mijn voorkeur naar de goedkope variant gaat. Aangezien er toch geen zware bewerkingen op gedaan zullen worden en je mijn vrees hebt weggehaald dat de i5 niet sterk genoeg zou zijn. 

Bedankt voor het advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.