Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zeer spannend: stel je voor dat ik Windows had verwijderd. Panda is inderdaad verdwenen: super.

Ik heb even herstart en nu is alleen nog het probleem over van het ongewenste scherm van Windows Opstartbeheer.

Kan ik het vinkje bij "Lijst met besturingssystemen weergeven" veilig verwijderen? En de Herstelopties, is dat juist dat die uit staan? Zie alstublieft de bijgevoegde afbeelding.

post-21159-0-01073600-1426421134.jpg

Geplaatst:

Bij een herstart zag ik nog een fractie van een seconde het Windows Opstartbeheer, dus ik dacht "nog een keer herstarten want men is nog niet gewend aan de nieuwe situatie". Maar ook bij de tweede herstart kwam het opstartscherm een fractie van een seconde tevoorschijn (direct na het Acer logo).

Zou er zich nog ergens een taak of een opdracht kunnen bevinden? Het is natuurlijk geen ernstig probleem, maar wel een beetje vreemd, vind ik.

Geplaatst:

100% zekerheid hebben we niet maar mogelijk zitten er, ondanks het feit dat EasyBCD een prima tooltje is, nog hardnekkige restanten van die Panda in je MBR (Master Boot Record).

Ofwel leer je daarmee leven, ofwel kunnen we je MBR aanpakken.

Ik wil je veiligheidshalve toch graag eerst vragen om de nodige back-ups van al je persoonlijk materiaal te maken op een externe geheugendrager ... dergelijke back-ups zou je sowieso al moeten hebben ... ;)

Neem dit topic eens grondig door, download en brand de juiste herstelschijf (tenzij je er al eentje hebt) ... voor het wijzigen van de opstartvolgorde in je bios: dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Start op vanop de herstelschijf en navigeer bij Opties voor Systeemherstel naar Opdrachtprompt (zie 7e afbeelding in het topic).

In het opdrachtprompt geef je achtereenvolgens volgende commando's in (let op de spatie tussen bootrec en /) en enter je:

bootrec /fixmbr

bootrec /fixboot

bootrec /rebuildbcd

Na elk commando wacht je geduldig af tot je de melding The operation completed succesfully verschijnt, nadien kan je het volgende commando ingeven ... na het succesvol uitvoeren van het laatste commando typ je exit en kan je de PC weer normaal laten opstarten.

Geplaatst:

Zoals je verkiest ... en, graag gedaan hoor ! ;)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Geplaatst:

Jammer dat EasyBCD dit MBR-klusje blijkbaar niet kan klaren, dat zou het allermooiste zijn.

Ik ga dit onderwerp dus maar sluiten en ik wil u nogmaals hartelijk danken. Ik vind EasyBCD een sympathiek programmaatje, zo zie je ze niet vaak.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.