Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

 

Het geluid op mijn laptop (Windows 8.1) werkt ineens niet meer. Ik had hier eerder nooit problemen mee gehad, zelfs gisteren gewoon nog muziek etc. afgespeeld. Maar nu wilde ik vandaag iets afspelen en had ik geen geluid. Bij het icoontje staat een kruisje en als ik daarop klik staat er: "Audioservice wordt niet uitgevoerd" en gaat het problemen vaststellen. Dit loopt echter op niets uit.

 

Daarnaast krijg ik een foutmelding als ik de Windows Audio wil starten. Foutmelding 0x800706: Het eindpunt is een duplicaat.

 

Bovendien loopt het configuratiescherm de hele tijd vast als ik deze opstart.

 

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Kan iemand me helpen?

Alvast enorm bedankt!

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

 

 

Bovendien loopt het configuratiescherm de hele tijd vast als ik deze opstart.

 

 

 

Omdat ook het openen van het configuratiescherm problemen geeft toch best eerst een controle uitvoeren of malware de oorzaak is.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Geplaatst:

Ik heb mijn pc (nadat ik erachter kwam dat de audio niet werkte) nog helemaal gescand met AVG. Maar ik zal bovenstaande voor de zekerheid ook even uitvoeren.

 

Bedank voor de snelle reactie! Ik zal het logbestand zo direct plaatsen.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C};c
C:\Program Files (x86)\XTab;fs
TornTv Downloader;s
C:\Users\Petra\AppData\Roaming\TornTV.com;fs
IHProtect Service;s
C:\Windows\tasks\0814avUpdateInfo.job;f
C:\Windows\tasks\1114avUpdateInfo.job;f
C:\Windows\tasks\1214avUpdateInfo.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"TornTv Downloader"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
C:\ProgramData\E1864A66-75E3-486a-BD95-D1B7D99A84A7;fs
C:\ProgramData\IHProtectUpDate;fs
C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
resetIEproxy;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Kijk eens in de quarantaine van AVG. Blijkbaar heeft dit programma de voorbije dagen (foutief) een aantal bestanden naar de quarantaine verplaatst, waardoor de audioservice niet meer werkt. Die bestanden terugzetten uit de quarantaine zou het probleem moeten oplossen. Kijk eens of dat ook bij jou lukt ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.