Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

 

Ik ben hier volledig nieuw, dus ik ken het ook niet echt, maar wil hier toch een vraag stellen. Ik heb hier een laptop van acer, travelmate 2450 met windows xp home edition en waarschijnlijk rond 10 jaar oud. Hij blijft zowat in willekeur overal haperen. Zelf het afsluitscherm openen lukt al met veel moeite of zelfs niet, dus het is niet alleen met internet dat het gebeurd. Ik heb al zelf het één en ander geprobeerd, zoals overbodige software te verwijderen en dergelijke, ook ccleaner er al op gelaten en gescand met avg antivirus enzo, maar niets lijkt te helpen. Het is niet zozeer voor mezelf, want zelf werk ik met een desktop, het is voor mijn neef, omdat hij begint te werken met pc in school enzo dat ik dacht, ik ga de laptop wat opkalefateren, maar helaas. Zelf weet ik niet meer wat ik nog kan doen. Alles opnieuw installeren kan ik niet omdat ik de originele cd of dvd niet meer heb van deze windows en ik ben ook geen specialist.

 

Mss weten jullie raad?

 

Mvg Willem..

Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Geplaatst:

Ik zie in het logje dat je het Service Pack 3 voor Windows XP nog niet hebt geinstalleerd.
Voor de veiligheid, stabiliteit en prestaties van Windows is het best om dit SP toch nog te installeren.
Je kan het SP3 hier downloaden

 


 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

 

Download Java Runtime Environment (JRE) 7 Update 76.

Dit is de meest recente update voor windows XP.

  • Scrol even naar onder tot aan de  Java SE Runtime Environment 7u76
  • Vink aan: "Accept License Agreement",
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-7u76-windows-i586.exe link onder Downloads en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-7u76-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Na de installatie mag je het bestand jre-7u76-windows-i586.exe weer verwijderen.


Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{59879FA4-4790-461c-A1CC-4EC4DE4CA483};c
{5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB};c
{86C510E9-97EF-4749-914F-0280247BE3A6};c
{2AB289AE-4B90-4281-B2AE-1F4BB034B647};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{59879FA4-4790-461c-A1CC-4EC4DE4CA483}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{86C510E9-97EF-4749-914F-0280247BE3A6}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"KernelFaultCheck"=-;r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Zoek.exe v5 .0 . 0 . 0 Updated 15-March-2015

Tool run by Eigenaar on zo 15/03/2015 at 19:23:20,00.

Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 Service pack 2 x86

Running in : Normal Mode Internet Acces Detected

Launched: C:\Documents and Settings\eigenaar\Bureaaublad\zoek.exe (Scan all users)

(Script inserted)  (Checkboxes used)

 

 

 

=====  Runcheck  19:25:13,85  =====

 

--- Create Environment Variables 19:25:17,39

--- Create System Restore Point 19:25:32,35

--- Checking Input 19:25:50,28

 

 

Ik heb dit allemaal overgetypt omdat het niet lukte om te kopieren en te plakken.

Geplaatst:

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

 


 

de laptop blijft hangen bij het installeren van SP3, hij blijft nu al bijna 3 u hangen, is dit normaal?

Gezien de specifiaties van het toestel (cpu van 1,5 GHz en slechts 512 MB ram) is het niet abnormaal dat het een tijdje duurt, zeker omdat het SP3 een tamelijk groot pakket is.

Maar 3 uur is toch wel lang.

Ik zou het toch nog eens proberen.

Sluit de laptop aan op de netstroom en schakel de slaapstand uit.

Start de installatie van het SP3 en laat desnoods een nachtje staan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.