Ga naar inhoud

Laptop de laatste tijd langzaam/hangend beeld


Samchibi

Aanbevolen berichten

Slimcleaner en Yourfile zijn onder andere aanwezig op je computer en zeker die slimcleaner zou je er volgens mij al beter niet op staan hebben.

 

Ook is er software aanwezig die op een niet legale manier geactiveerd is.

 

Je gebruikt de slaapstand, dat is een van de eerste zaken die ik uitschakel na de aankoop van een computer of na een (her)installatie van het besturingssysteem omdat die vaak voor problemen zorgt.

Ook is te zien dat de harde schijf uitgeschakeld wordt na enige minuten afhankelijk van of je via netstroom of accu werkt, zelf zet ik die op nooit.

 

Test alvast eens of het uitschakelen van de slaapstand iets oplevert.

Herstart erna ook eens enkele keren je computer, heb je het probleem niet meer dan ken je de boosdoener.

 

Verwijder anders ook eens die slimcleaner, wat levert dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan Slimcleaner en Yourfile nergens vinden. Niet via de zoekfuctie op mijn laptop en ook niet bij mijn bestanden die ik kan verwijderen. Daarbij bedoel ik eigenlijk ook als ik mijn laptop dichtklap (zonder afsluiten) en hem vervolgens weer wil gebruiken. Dan heb ik vooral dat het zo'n 3 minuten niks doet of heel erg langzaam, waardoor je hem niet kan gebruiken. Ik heb de slaapstand al op nooit staan namelijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slaapstand staat volgens wat in het speccy logje staat ingeschakeld.

Ook kan je zien dat de harde schijf uitgeschakeld wordt na enige minuten inactiviteit.

 

post-9560-0-49590500-1426869179.png

 

Indien je geen problemen hebt na opstarten van de laptop dus telkens volledig afgesloten, je geen problemen hebt als de slaapstand uitgeschakeld is en ook het uitschakelen van de harde schijf op NOOIT staat dan weet je waar de oorzaak zit.

 

De instellingen vind je terug via start-> configuratiescherm-> energiebeheer-> schema- instellingen wijzigen-geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De instellingen daarvan heb ik trouwens meteen die dag zelf nog veranderd! Het vervelende is alleen dat de problemen die ik hiervoor had weer terug zijn :( Alleen dan nog erger eigenlijk. Als mijn beeld nu helemaal vastloopt, dan kan ik wachten wat ik wil, maar het wordt niet beter. Ik moet dan het aan/uit knopje van mijn laptop ingedrukt houden om hem uit te zetten en vervolgens weer opnieuw aan. Het liefst zou ik dit niet doen, maar anders reageert hij niet meer. Wat kan ik doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de harde schijf kan je ook al uitsluiten.

 

Kan je Windows als test eens volledig afsluiten en dan de laptop herstarten, een tijdje gebruiken en dan weer volledig afsluiten en herstarten.... heb je het probleem dan ook?

 

Maak ook eens een speccy logje als de laptop een uurtje op staat en liefst bij wat meer intensief gebruik en plaats dat ook in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.