Ga naar inhoud

[OPGELOST] Backup met USBstick

hildedebuck

Aanbevolen berichten

Heb plots het volgende probleem bij backup met Windows: vlak voor beëindiging van backup (ong 4Gig bestanden) meldt hij dat de tape vol is en een nieuwe moet aangebracht worden.... zowel bij een USBstick van 8Gig als van 16Gig....Gevolg: melding dat de backup mislukt is, maar een onvolledige backup staat op de stick.

Hoe dit te verhelpen?

Met dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaruit ik dan afleid dat bestanden backup meer ruimte neemt dan 16 Gigabyte. Snap niet goed als je steeds zo een grote backup's moet maken je geen gebruik maakt van een externe HD. Deze zijn trouwens niet zo duur meer, en hebben heel wat meer opslagcapaciteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt een melding dat backup mislukt is, maar krijg je ook een mededeling wat de reden is waarom mislukt? Kan ook eventueel zijn door beschadigde bestanden.

Voorbeeldje. Backup maken van 100 bestanden, neemt 4,3 gig in beslag. Maar wanneer bestand 85 blijkt beschadigd te zijn dan stopt de backup ook automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bestanden nemen in totaal 4,3Gig in....volgens de schijfverdeling van de USB stick dus nog heel wat ruimte over. Trouwens tot voor 2 weken had ik dat pobleem niet!
Waar ik dan duidelijk op wijs, te weinig opslagcapaciteit, dat merk je toch zo. Al de bestanden samen is het volume groter dan de capaciteit . Je neemt 11 liter water, gaat dat in emmer van 10 liter gieten, gevolg, emmer loopt over of je houd 1 liter water over omdat het niet lukt om nog in de emmer bij te gieten. Is hier net hetzelfde geval maar dan anders bekeken.

P.S. wat doe ik in zo een geval, ervoor zorgen dat ik een grotere emmer heb, of een tweede emmer bijhalen om de resterende liter in te gieten. Ik kan dus ook net doen als jij, STOP laat het maar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fat32 accepteert bestanden tot 4.294.967.296 bytes = bijna 4,3 gig

1 kb = 1024 bytes en geen 1000 zoals velen denken

Lijkt misschien een moeilijk vraagje maar is wel eenvoudig.

Hoe word een bestandje vergroot van 700 kb naar 1200 kb zonder er zelf iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.