Ga naar inhoud

[OPGELOST] Backup met USBstick

hildedebuck

Aanbevolen berichten

Heb rechts geklikt op USBstick: FAT 32 (niet te veranderen in NTFS) capaciteit: 14,9GB, clustergrootte: standaard toegewezen grootte (niet te veranderen).

Heb USB van 16Gig geformateerd en terug backup gemaakt: vemelding (net voor laatste bestand): Tape is vol.Plaats volgende tape. Bij volgende: deze tape behoort tot dezelfde mediaset.Plaats een andere tape in het station.

Heb daarna nog andere bestanden kunnen kopiëren op deze USBstick!!!!

Dus het ligt wschl aan het backup programma en niet aan de USB.

Vraag is dus: waarom stopt dit backup programma plots?

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat je USB stick FAT geformatteerd is. Daar krijg je geen bestanden op van groter dan een goede 4 gig, of die stick nu nog ruimte heeft of niet, de maximale grootte van dat bestand is 4 gig.

Kan je bij dat backup programma niet instellen dat je je backupbestand moet opsplitsen in verschillende bestanden van een maximale grootte? De meeste kunnen dat, omdat je dan je backup op CD kan wegschrijven (of gewoon de verschillende stukken in jouw geval op die usb stick zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb rechts geklikt op USBstick: FAT 32

Ziezo we zijn er, een USB stick kan niet geconverteerd worden naar NTFS. Waarom heb ik de vraag gesteld, waarom geen ext. Hd voor backup. Hoeft daarom geen enorme capaciteit te hebben. Er zijn reeds externe hd's van 250 gig en misschien zelfs zo goedkoop als zo een USB stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn gegevens in 2 delen opgesplitst....gaat perfect!

Heel erg bedankt voor de tip, Masters.

Maar wil je zo vriendelijk zijn uit te leggen hoe ik de USBstick van FAT32 naar NTFS kan omvormen? Misschien hoef ik dan mijn gegevens niet in partjes te verdelen.

Haal alles van je stick, rechtermuisknop in "deze computer" op je stick, formatteren kiezen, en normaal kan je daar ook voor NTFS kiezen ipv FAT. Houdt er wel rekening mee dat NTFS meer schrijfbewerkingen uitvoert dan FAT vanwege de beveiligingsrechten enzo, dus je USBstick zal sneller versleten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.