Ga naar inhoud

Pc blokkeert op bewegende beelden


Aanbevolen berichten

Hey hey, 

 

mijn vader woont in Spanje en kocht via ebay een gebruikte (terug opgeknapte) computer. 

Deze werkt al bij al, maar moest eens binnen wegens virus die er blijkbaar toch nog op zit. 

 

De windows versie is niet al te legaal maar daar ben ik voor aan het kijken. 

 

Het probleem is nu dat hij steeds vast loopt op bewegende beelden, zoals wanneer hij tracht te skypen, youtube, ook gebruik van paint.net (fotobewerkingssoftware). 

Ik ging er vanuit dat dit het geheugen was en deed al een memtest maar dat gaf aan dat geheugen perfect in orde is. Ik zocht verder en kwam op deze site terecht, ik downloadde speccy en maar zie niet onmiddellijk hoe ik dit kan posten hier. Heb ook screenshot van de memtest. Deze heb ik bijgevoegd. 

 

Wat me opviel bij Speccy, is dat grafische kaart 105' heeft, dat kan niet gezond zijn toch? 

 

Graag wat meer hulp!

 

Alvast bedankt

 

 

post-30271-0-96604000-1426417649_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar gaat er iets niet goed, want de speccy file wordt niet getoond.
Wat betreft die 105 °C van de GPU. Dat is idd de absoluut max. temperatuur en grote kans dat dat de oorzaak is. Of de koeling werkt niet (met vuil verstopt of fan defect) of de koelpasta is uitgedroogd en moet je nieuwe aan (laten) brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 113 -115 °C kan echt niet. Dat moet eerst opgelost worden voor het zin heeft verder te zoeken. Ik ben zelf geen gamer, maar in de forums die ik zie komen temperaturen zelden boven de 85 - 90 °C. En dat dan vol in het spel. Idle hooguit 60 °C.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.