Ga naar inhoud

Exclusive Locked bestanden op C: verwijderen


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Mijn laptop werd de laatste dagen behoorlijk traag. Defragmenteren, dacht ik. Bij het opstarten van O&O zag ik allerlei donkerbruine (of zwarte) blokjes, verspreid over meer dan de helft van de C: schijf... die bleken bestanden te zijn die "Exclusive Locked" waren. Niet te verwijderen, die bestanden zitten in de map C:\System en daar mag ik dus niet in... Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Alle hulp gewenst :-(

Dank alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi superfer,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk.

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

Hartelijk dank voor jouw hulp. Ik doe hier het log.txt-bestand bij, begrijpen doe ik het niet :-( ....

Als wij het maar begrijpen, dan komt het wel goed :)

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{2d8d9acc-f6d7-4362-8876-a275ca929591};c
{a44990b3-9dda-4653-bd75-bc3cee5c2934};c
{074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216};c
{517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7};c
C:\Users\HP\AppData\Roaming\SearchProtect;fs
C:\Users\HP\AppData\Local\Conduit;fs
C:\Program Files (x86)\Tbccint;fs
C:\Users\HP\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\460a7275.default\searchplugins\claro.xml;f
TBSrv;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@kuaiyong.yrtd.com,version=1.0.1.1];r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"*LABAL*"=-;r
"SearchProtect"=-;r
"BackgroundContainerV2"=-;r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.

     

  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean

     

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit,

Voor mijn gevoel is zoek.exe blijven hangen, het duurt nu meer dan 1 uur en ik zie nog geen teken van log-bestand. Toch zocht ik in C: en vond wel een "zoek-resuts.log"-bestand, die doe ik hierbij, samen met "runcheck.log" om de voortgang van het scannen te laten zien.

Bedankt voor jouw moeite!

runcheck.txt

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"=-;r
C:\Windows\SysNative\tasks\{08E49AB9-3B6C-472D-839F-5F777F5EF2C5};f
C:\Windows\SysNative\tasks\{21953F65-1C6B-4F77-9238-43111D7FDC58};f
C:\Windows\SysNative\tasks\{9EA8CBE5-9935-4272-921D-3A7B9DD93C9E};f
C:\Windows\SysNative\tasks\{A5FAFA0B-932B-4525-AAD9-BB963CBFD866};f
C:\Windows\SysNative\tasks\{FB89A05A-C0C6-4791-B7A7-D5A6576AC061};f
C:\Users\HP\AppData\Local\CRE\ndgonipadfipmlmdfofnjnhhlgojnjdn.crx;f
C:\Users\HP\AppData\Local\CRE\ndjhpkkihbpfooabpliiaccnfodpioln.crx;f
ndgonipadfipmlmdfofnjnhhlgojnjdn;chr
ndjhpkkihbpfooabpliiaccnfodpioln;chr
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Reset Chrome
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi keezie wabbit,

Weer stopt zoek.exe bij de, mijns inziens, laatste fase: Create Backups. Toch weer wel een bestand gegenereerd. Ik heb nog gekeken of er een antispy programma mee liep, maar dat is niet het geval. De antivirus was en is ook uit. Als ik, uren later, het programma zoek.exe probeer af te sluiten, dan lukt dat niet, ik krijg de melding dat het programma nog loopt.

zoek-results.log

aangepast door superfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas... ook in veilige mode gaat de script niet verder dan Create Backups. Vreemd vind ik ook dat bij het uitvoeren van zoek.exe als administrator, geen administrator wachtwoord wordt gevraagd, maar misschien is dit wel een hint voor wat er aan de hand is. Ik heb honderden problemen met pc's gehad en opgelost, maar dit vind ik totaal raadselachtig...

runcheck.txt

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

 

Voer eventueel uit in veilige modus.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.