Ga naar inhoud

Aankoopadvies multimedia -pc

simpa

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb al een vijf jaar mijn Toshiba laptop maar die begint veel tekens van non actief te vertonen sinds ik grafische programma"s ben
gaan gebruiken. Als student grafische opleiding zoek ik naar de aanschaf van een nieuwe pc/laptop wat advies in mijn zoektocht.
Mijn medestudenten gebruiken een Macnotebook maar mijn budget is beperkt.

De pc hieronder is goedkoop en ik heb een vermoeden dat die niet gaat voldoen voor wat ik die ga gebruiken maar ik ben een 
groentje dus vraag ik daarom wat advies op wat ik zeker moet letten. Alvast bedankt voor de tips  :)

• Waarvoor heb je een laptop nodig? Hoofdzakelijk grafische toepassingen ( PS/AI/ID)
  • Wat is mijn budget? 1000€ 
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? Niet echt, 
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? Niet noodzakelijk
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 17 inch, heb ik 
  • Heb ik nog randapparatuur nodig?  later een tablet mss 
  • Heb ik nog overige specifieke wensen?  dat alle adobe programma's aankan ( van dreamweaver tot photoshop, indesign etc)
  • ​Cache ssd of volwaardige ssd schijf voor sneller opstarten ?

MEDION®

Multimedia-pc
MEDION® AKOYA® E2225 D (MD 8325), Intel® Pentium® G3250-processor (3,2 GHz en 3 MB Intel Smart Cache), NVIDIA® GeForce® GTX750 DirectX®11 videokaart, 4 GB DDR3 werkgeheugen, 1 TB (= 1000 GB) harde schijf, multiformaat dvd/cd-brander, ingebouwde wifi b/g/n, incl. USB-toetsenbord en optische USB-muis, talrijke aansluitingen, uitgebreid softwarepakket met Windows 8.1 en testversie van 30 dagen voor Office 365 (Word, Excel, enz.)

Alvast bedankt.
Groeten 
Patricia
Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ja ik had al zo een vermoeden dat die pc niet zal voldoen maar fijn dat even van jou te vernemen...

Mijn voorkeur gaat uit naar een laptop die ik kan meenemen naar school en met een aanzetstukje kan aansluiten op mijn groot scherm

als de kwaliteit/prijs beter is op een desktop pc dan neem ik dat extraatje er graag bij  ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido, dan wordt het een laptop. ;) 

In het 17-inch segment is er deze Acer laptop: vlotte processor, een videokaart die prima overweg kan met Adobe toepassingen en 8 gigabyte aan intern geheugen. Dit model beschikt over een kleine cache-SSD van 8GB. De vlotheid van deze Acer zal dus zeker beter zijn dan een exemplaar met een traditionele harde schijf, maar een 'echte' SSD doet het natuurlijk nog veel beter. 

Een iets duurdere keuze is deze 15 inch Asus laptop. Die beschikt over enkele voordelen ten opzichte van de Acer. De processor is een tikkeltje sneller, maar vooral de videokaart doet het beter. Ook heb je hier maar liefst 16 GB aan intern geheugen, ideaal als je met veel toepassingen tegelijk werkt of bijvoorbeeld werkt met grote projecten. Verder is er een 1TB harde schijf aanwezig én een 128GB volwaardige SSD. Dit model zit iets boven je budget, maar de upgrades zijn in ieder geval wel heel mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Acer gaat perfect zijn. :)

Nu ik het bekijk sta ik toch even stil bij een aankoop van 5 jaar geleden..

Tegenwoordig is dat oud hé maar kan je eens kijken naar de bijlage van mijn laptop Toshiba in bijlage ?  
Volgens de verkoper toen de beste op de markt voor Adobe toepassingen, geen probleem.

Maar misschien ben ik het wel die m'n latop om zeep help ( een kritische zelfblik kan  geen kwaad) 

Op de c- schijf heb ik vrij 17GB van 149GB  en op E schijf 106GB van 146GB.. 
Wat zou jij doen ?  Wat schijfruimte vrijmaken ? Of schiet m'n laptop echt tekort voor de Adobe toepassingen?

Alvast super bedankt voor je advies. 

speccy.piriform.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor. ;) 

Zo'n vijf jaar geleden zou dit inderdaad een prima laptop geweest zijn, maar ik vrees dat dit toestel te verouderd is om nog te verbeteren. Het gaat dan voornamelijk om je processor, die in 2015 toch echt te traag is voor jouw toepassingen. Ook het werkgeheugen is eerder beperkt, ook de compatibiliteit van nieuwe programma's in combinatie met Windows Vista is niet optimaal. Met de Acer hierboven spring je meteen naar Windows 8.1, maar in de zomer krijg je er nog een gratis upgrade naar Windows 10 bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.