Ga naar inhoud

laptop traag, beeld wiebelig


muisklik

Aanbevolen berichten

Goededag!

dit forum ken ik al langer .
Vandaag  heb ik me aangemeld vanwege een probleem met mijn laptop. Het betreft een HP Compaq 615 met windows 7 home, 2 mb geheugen, ruim 5 jaar oud.
 

Het probleem: de laptop was het laatste jaar wel wat trager, maar zeer goed werkbaar. Alleen nu is ie sinds een maand echt heel sloom. Stroperig beeldscherm wanneer er iets moet gebeuren.

Wanneer de laptop aanstaat en een tijdje niet gebruikt is  gaat het beeld nog veel trager, of flikkeren, in strepen of zelfs op zwart. Dat geldt ook wanneer de laptop uit de slaapstand komt. Zet ik 'm uit en weer aan dan is er weer beeld, en ben ik er een tijdje op bezig dan gaat alles na verloop van tijd weer wat sneller. Met typen , zoals nu, verscijnt de niuewe getype letter lichtgrijs. De cursor gaat langzaam.

En het duurt even (van 10 seconden tot een minuut of zo) voor een programma opent.

Kortom, alles gaat beduidend trager.
De ventitlator kan korstondig behoorlijk draaien.

Ik heb een bachup van alles gemaakt en de harde schijf (van 125) gedeeltelijk ontruimd , nu is nog 80 gb in gebruik.

Scan met malwarebites anitmalware  en avira levert geen verontrustende meldingen.
Maar omdat ik hier op dit forum toch wel tegen kom dat andere scans wel resultaten opleveren waag ik hier een poging op dit forum voor een mogelijke oplossing, vóórdat ik een nieuwe laptop koop.

Want ik was tot aanvang probleem nog steeds tevreden met mijn HP.

Ik zou het fijn vinden als iemand van jullie deskunidgen mij een advies kunnen geven. Maar als jullie hie rniks mee kunnen of er geen zin in hebben is dat uiteraard ook prima ;-)
In ieder geval bij deze t zeer bedankt voor het lezen van het hele verhaal...

Vriendelijke groet, Muisklik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle,

 

dank voor je reactie.
De link: http://speccy.piriform.com/results/xb2dTEw0K6nwfXNWzocpBBv

 

Inmiddels heb ik de harde schijf leger gemaakt, en programma's als itunes en andere apple-dingen verwijderd,  die bleken op de achtergrond mee te draaien terwijl ik ze nooit gebruik. Ik gebruik nu een externe harde schijf voor opslag. Na elke klus laat ik CCleaner draaien. Ipv de slaapstand zet ik nu de laptop tussendoor uit. Ideaal is het niet, maar de laptop is wel weer bruikbaar en de ventilator is aanzienlijk stiller.

Alvast dank voor je hulp,
Muisklik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle,

 

de laptop per ongeluk een uur ongebruikt aan laten staan en sindsdien weer hetzelfde probleem met traagheid e.d.

Is daar wat aan te doen? Of kan ik beter een nieuwe laptop aanschaffen?

Ik heb een link van Specy in mijn vorige bericht gezet.

 

Vriendelijke groet, Muisklik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn sporen van malware in het speccy logje.

We zullen dat eerst aanpakken en dan bestaat de kans dat de andere problemen ook opgelost zijn.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files\Ask.com;fs
{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
{0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0};c
{9B45CEAE-A0BB-4B2E-9030-7912DECD97C1};c
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
"ApnUpdater"=-;r
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • IE Defaults
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie ,

Ik heb je instructies opgevolgd t/m "run script' . Maar na aanklikken 'run script' verschijnt een foutmelding. Ik heb daarin post-30341-0-68312000-1427819473_thumb.jop 'nee' geklikt, omdat ik opnieuw wilde beginnen met zoek.exe maar het proces laat zich niet stoppen , ook niet via taakbeheer. Telkens weer verschijnt de foutmelding. Zie bijlage.
vriendelijke groet, Muisklik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie,

 

op de achtergrond is zoek.exe doorgaan, met bijgaand log als resultaat. Maar vanwege mijn onderbrekingen en het feit dat ik de brower heb opgestart om voorgaand bericht te plaatsen, weet ik niet of alles goed is gegaan. Wel heeft de laptop voor nu z'n snelheid terug en is het beeld stabiel!
Áls alle malware en andere ongewenste zaken wel volledig zijn verwijderd is het probleem dan definitief verholpen?

En heeft het zin om geheugen bij te plaatsen, of kan deze laptop nog voort met 2gb? (Er zit windows 32 op) ?

Vriendelijke groet, Muisklik
 

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.