Ga naar inhoud

gaming laptop kopen

Obvius

Aanbevolen berichten

• hey! ik ben op zoek naar een gaming laptop, zou u mij wat hulp willen bieden?

Waarvoor heb je een laptop nodig? ik ga deze vooral gebruiken voor (nogal logisch) games te spelen, ook voor video-editing, en photoshop, (ik maak namenlijk yt video's). de games die ik ga spelen zijn eigenlijk alleen legue of legends en minecraft, wel wil ik minecraft spelen op hoogste setting.

Wat is mijn budget? ik wil maximum 1400 euro uitgeven, voor betere specs wil ik wel nog 100 euro bijleggen 

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? ik heb wel een boontje voor alienware, door het desing, maar dat hoeft het zeken niet te zijn, zolang het een degelijke laptop is.

Heb ik al die nieuwe functies nodig? Niet noodzakelijk

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 17 inch

Heb ik nog randapparatuur nodig?  een micro (heb ik al) en een muis, als dat de vraag is? dus wel minstens 3usb poorten

Heb ik nog overige specifieke wensen? ik moet veel video's renderen, ook mss een ​cache ssd of volwaardige ssd schijf voor sneller opstarten? en de zoals reeds vermelde 3usb poorten. ook normaal stuf zoals word, ppp enz. bijna dagelijks gebruiken

voor velen onder jullie zal dit misschien wel een beetje overdreven klinken, vooral om voor een gaming laptop te gaan voor minecraft, maar ik ben het beu om op de laagste settings te spelen, en zo ook minderwaardigere video's te moeten uploaden.

alvast bedankt om te lezen en misschien ook te antwoorden?

en ook dank aan Asus om mij verder te helpen!

aangepast door Obvius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Obvius, 

Eerst en vooral van harte welkom op PC-Helpforum!

Alienware maakt inderdaad mooie machines, maar het prijskaartje is vaak erg duur voor de onderdelen die je krijgt. 

Deze nieuwe generatie gaming laptop van MSI is een ideale keus voor jou. Spelletjes zoals Minecraft en League of Legends zijn inderdaad niet heel erg veeleisend, maar aangezien je ook veel video's gaat renderen is een high-end toestel zoals deze geen overbodige luxe. Bovendien kan Minecraft in combinatie met mods soms heel erg intensief zijn. 

Deze MSI beschikt over een prachtig niet-glanzend 17 inch beeldscherm met Full HD resolutie. De processor is vrij snel: het gaat om een van de rappere i7 modellen: ideaal als je video's gaat renderen. Met 16 GB aan intern werkgeheugen kom je ook al een heel eind toe. Verder heb je 1TB opslag en een volwaardige 128 GB SSD waar je Windows en andere veelgebruikte programma's staan. 

Last but not least: de laptop ziet er erg goed uit en is ondanks de indrukwekkende specificaties vrij dun. Bovendien is er een verlicht toetsenbord aanwezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danku voor deze nuttige informatie, onderweg ben ik ook nog een andere tegengekomen, nml: http://www.laptopshop.be/product/557082/acer-aspire-vn7-791g-750q-azerty.html is deze beter of even goed? Deze heeft wel geen verlicht toetsenbord, maar is zr nog ander verschil? Want zelf ken ik niet veel van kloksnelheden enz.

Met vriendelijke en dankbare groeten,

Obvius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's heel graag gedaan. ;) 

Die Acer en deze MSI zijn op zich heel gelijkaardige toestellen met dezelfde processor en dezelfde videokaart. Geen van beiden is een slechte keus, maar de MSI heeft toch net enkele extraatjes waardoor die interessanter is. 

Zoals je zelf al aanhaalt is er inderdaad een verlicht toetsenbord, maar de MSI beschikt over een iets snellere harde schijf (ideaal voor laadtijden van games) en het scherm is uitgerust met een niet-glazende laag wat minder storend is voor de ogen. Verder verschilt het ontwerp natuurlijk ook een beetje. Ook de support van MSI heeft toch een betere reputatie. Maar zoals ik al zei, de Acer is zeker geen slechte laptop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.