Ga naar inhoud

warmte probleem


abdulqadir

Aanbevolen berichten

hoi,

 

ik heb een probleem met mijn laptop, die wordt heel erg warm.

 

ik heb de ventilator schoon gemaakt, koelpasta erop gezet. maar het blijft op dezelfde temperatuur voor dat ik schoon had gemaakt.

 

dell inspirion n5010

intel core i7 740QM 1.73 ghz - 2.93 ghz.

amd mobility radeon HD 5000 serie

 

ervoor:

 

55 - 75 graden cpu

55 - 70 graden gpu

ik heb gemerkt dat de ventilator erg langzaam draait. pas ongeveer bij 57 graden begint de ventilator te draaien.

 

erna:

 

50 - 75 cpu

55 - 60 gpu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

er is geen malware/virussen. en de laptop is 50 graden als ik hem opstart. en de ventilator draait pas rond de 60 graden. ik gebruik deze laptop alleen voor video's te bekijken en mijn schoolwerk te maken. ik kan geen films meer kijken, omdat de video kaart te warm wordt en dan komt er een blauwe scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Captain Kirk al aan geeft. De temperaturen vallen nog mee. De gpu's van bv. Nvidia mogen 105 °C worden.

Over de cpu lees ik hier (http://www.pugetsystems.com/blog/2009/02/26/intel-core-i7-temperatures/):
"Our recommendation is to keep Intel Core i7 CPUs under 80C. That gives you a healthy margin in case you're running a heavy load on your CPU on a particularly hot summer day. Due to the manufacturing process of Intel Core i7, and the improved power management features, we're comfortable at up to 80C, even though this would be considered a very hot temperature with an Intel Core 2 Quad CPU."

Er lijkt mij dus niets aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt mij dus niets aan de hand?

 

Als men de moeite doet om zich te registreren, een topic te openen en in dat topic dan meegeeft dat de laptop te warm wordt + er een BSOD volgt, dan kan je imho moeilijk doodleuk komen beweren dat er niets aan de hand is ... :huh:

 

abdulqadir,

 

kan je onderstaande zaken uitvoeren en het gevraagde posten ?

 

Download en installeer Blue screen view.

Start Blue Screen View op. 

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 

Sla het bestand op je bureaublad op. 

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

***************************************************************************************************************************************************

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.