Ga naar inhoud

Geluid/surround


Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik problemen met me surround sound gekregen. 

Alles doet het in het begin goed, maar daarna verspring het geluid zich. Dat is na ongever 15 seconden.(Dat verschild zo nu en dan) Om een voorbeeld te geven wat er gebeurt. Mijn linker box verplaats zich naar rechts achter, me rechter box word de bass box. Geluid kan ook zachter worden of gemuffled zijn. dan spring ie weer goed dan weer niet. Dat gaat heel de tijd door.

 

Ik had me geluidskaart toen opgestuurd en er zit nu een (nieuwere versie SOUND BLAZER Z) gloednieuwe geluidskaart in. 

 

 

 

Surround set is gloednieuw en dus ook de kabels. (heb me nieuwe geluidskaart ook op me oude surround set getest, zelfde problem.)

Ik heb de aansluiting gechecked met optisch kabel of gewoon 3 jacks plugjes. En het probleem blijft.

 

PC specs:

 

Intel i7 3370

Asus P8 moederbord

GTX 660

8 GB DDR3

Sound Blaster Z

 

Surround set:

 

Logitech 906Z

 

Surround heb het altijd gedaan, toen is hij voor reparatie terug gekomen en het probleem is ontstaan.

 

Kan dit aan me moerderbord liggen, processor misschien??

 

Kan iemand me alsjeblieft helpen, ben nu al maanden bezig, gerantie op PC is verlopen( geluidskaart is van 17-3-2015, surround set is van 18-3-2015

 

Dit heb me al aardig wat geld gekost omdat ik dacht dat het was aan me kabels en surround log. kennelijk is dit niet zo. Maar wat zijn de kansen dat deze geluidskaart defect is? En het zelfde problem heb als me vorige 5.1 geluidskaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Surround heb het altijd gedaan, toen is hij voor reparatie terug gekomen en het probleem is ontstaan.

Je bedoelt dat de Creative Soundblaster Z kaart is vervangen neem ik aan?

Alles nog eens nalezend zou ik zeggen dat je het probleem bij Creative moet voorleggen. Immers:

1) Op enig moment krijg je een probleem. Je krijgt een nieuwe kaart maar dit lost je probleem niet op.

2) Het probleem doet zich ook voor bij zowel je oude als je nieuwe surround set. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.

3) Je hebt de laatste drivers, maar dat lost niets op.

4) Het heeft gewerkt, dus zal het niet aan je mobo liggen, lijkt mij.

Conclusie is dus dat het in je drivers of in je kaart zit. Beide beheerd door Creative.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reparatie van me ssd, systeem was voor de zoveelste keer gecrasht. En toen begaf me ssd het. En daarna toen ik hem terug kreeg, was ook me HDD gecrasht en me geluid dee het toen niet meer. Nu zit er dus een nieuwe geluids kaart in, en zelfde probleem blijft

aangepast door Jim_Moriarty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerde aanname van mij dus. :blush:

Omdat je blijkbaar zo'n beetje alles vernieuwd hebt wat je kunt vernieuwen blijven je processor en mobo over. Daar moet je echter ook je geheugen nog bij betrekken.

Idd een moeilijk verhaal. De logica blijkt vaak pas als je de oorzaak gevonden hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.