Ga naar inhoud

Een haperende laptop

Willem1974

Aanbevolen berichten

Errorscan lukt nog altijd niet, blijft op diezelfde positie 15453 hangen. Dan blijft het dus afwachten tot wanneer hij het begeeft. Heeft het nog zin om een nieuwe harde schijf te plaatsen of eerder uitkijken naar een nieuwe laptop? Ik heb hier wel de schijven van vista in mijn bezit, maar ik weet niet of ik dat wel zelf kan, alles installeren op een nieuwe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de handleiding volgt, dan zou het installeren vrij vlot moeten verlopen ... mogelijk heb je iemand in je kennissenkring die je kan begeleiden, dat zou interessant kunnen zijn.

Momenteel zit er in jouw laptop een TOSHIBA MK2552GSX harde schijf ... dit is een harde schijf van 250GB, die werkt met een rotatiesnelheid van 5400 tr/min.

Hier kost een Western Digital WD5000BPKX harde schijf €57, er zijn geen verzendingskosten.

Deze harde schijf is iets sneller (rotatiesnelheid = 7200 tr/min) en heeft 500GB opslagcapaciteit, da's het dubbele van je huidige HDD ... hou er rekening mee dat deze schijf, door het hogere toerental, iets meer "geluid" en trillingen kan produceren.

Western Digital geeft op dit type harde schijven 5 jaar garantie.

Kan je de serienummer en modelnummer van je laptop nog posten, kwestie van te checken of de harde schijf vlot bereikbaar is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de handleiding gelezen om vista te installeren, dat zou mss wel lukken, Maar ik las daar ook dat je dan nog drivers voor de grafische kaart moet installeren, dat is mij niet zo bekend. Kan zo'n harde schijf gemakkelijk vervangen worden door mij? Niet dat ik een leek ben in elektriciteit, maar elektronica is nog wat anders. Die harde schijf dat je voorstelt van 57 euro, vind ik niet echt terug. Als ik op het type nummer voortga denk ik dat ze 64,99 kost. 

serienummer   Y8052631Q

modelnr    PSLD8E-002004BT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterk !

Deze namiddag kostte die daar nog €57, dus werd ondertussen de prijs aangepast ... hier kost ze €57,99.

Alle drivers kan je hier ophalen, het is belangrijk dat je de drivers in de juiste volgorde (handleiding is van Dell, maar grotendeels universeel) installeert.

Voor het in- en uitbouwen van de HDD, zie onderstaand filmpje:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, de harde schijf is intussen gechrasht. Ik heb er al een andere ingestoken en Windows Vista is er al op geïnstalleerd. Nu zou ik moeten de drivers installeren, maar dat lukt niet echt. Ik geraak niet op internet met de laptop, De netwerkkaart wordt dus ook niet herkend. Niet via vaste kabel en niet via draadloze verbinding. Ik ben al via mijn vaste pc naar die driver pagina geweest, maar weet echt niet welke ik moet downloaden. Kan ik mss eerst de internetverbinding instellen zodat ik dan alles via de laptop zelf kan doen?

Deze zijn de specificaties van mijn laptop voor als er mss iemand op de driver pagina wil gaan kijken welke ik kan en moet installeren.

windows viasta home 32 bit

toshiba satelite L350 

PSLD8E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.