Ga naar inhoud

Wat te doen na 'User profile-service verhindert het aanmelden' opgelost te hebben.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In een vrij korte tijd, gisteren en de vorige keer was een klein jaar terug, kreeg ik de laptop van mijn schoonbroer terug aan de praat nadat hij de melding 'User profile-service verhindert het aanmelden' kreeg.
In beide gevallen heb ik eerst een systeemherstel en nadien een defragmentatie van de harde schijf uitgevoerd.

Mijn vraag is nu: 'Wat kan ik doen om te vermijden dat hij deze melding nog terug krijgt? Of is dit een onvermijdelijk gegeven met Windows 7?

Dankjewel om mee te denken naar een effectieve oplossing.

mvg

Geplaatst:

Steek hier (<klik!) je licht eens op.

Dankjewel voor de link Passer, maar daar staat het antwoord op mijn vraag niet tussen.

Men verwijst vaak naar de oplossing die ik al toegepast heb, en naar de oplossing die Microsoft zelf voorstelt, maar nergens naar een oplossing nadat het initiële probleem is opgelost.

mvg

Geplaatst:

Daar staat inderdaad het antwoord op je vraag niet tussen ... :mellow:

Nu, ik denk niet dat dit een "onvermijdelijk gegeven" is bij Windows 7: ik ben dit fenomeen ook nog niet eerder tegen gekomen ondanks dat het feit dat ik zelf meerdere Windows 7-systemen in gebruik heb en er tientallen heb die hier op "regulier onderhoud" komen.

Er is dus wel degelijk een reden voor dit fenomeen ... maar: welke ? ... :hmmmm:

Op het internet worden daarvoor tal van oorzaken aangehaald en die had je ongetwijfeld ook zelf kunnen vinden: antivirus, manier van uitloggen, virus, hardware problemen ...

Persoonlijk zou ik van start gaan met het testen van de harde schijf, een idem dito voor wat betreft het RAM-geheugen en nadien zou ik een nieuw gebruikersprofiel aanmaken ... blijft het probleem terugkomen, dan wordt het (voor mij alvast) een herinstallatie: adequaat en duurt amper een paar uurtjes.

Geplaatst:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.