Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn externe harde schijf van de makro al een paar maanden en tot voor kort werkte die nog perfect. Ik ben niet zo'n computergenie dus ik heb in het begin niets omgezet naar ntfs of weetikveel wat allemaal om problemen te voorkomen. Ik heb al alles losgekoppeld, gereboot maar niets helpt! Ook al aan een computer met windows XP aangesloten maar hetzelfde probleem.

Mijn probleem is dus: als ik mijn externe harde schijf aansluit via USB, is hij wel zichtbaar maar de stationnaam is ten eerste al veranderd (eerst was het E:, nu H: en de naam is niet meer elements maar nu gewoon 'lokaal station'.) normaal gezien stond er ook zo onder hoeveel ruimte er nog vrij was, zelfs dat nietmeer. Als ik er op klik slaagt ofwel alles tilt, zelfs mijn explorer, ofwel vraagt het 'de schijf in station H: moet geformateerd worden voordat u deze kunt gebruiken'. Ook had ik een paar snelkoppelingen op mijn bureaublad naar bestanden op die harde schijf, en die zijn nu gewoon wit geworden.

Kan het aan updates van windows vista liggen of een programma dat ik onlangs heb geinstalleerd? Ik kan toch moeilijk alles van mijn PC zwieren om te zien of mijn externe harde schijf dan zou werken.

Ik heb nu niet zo'n zin om te formatteren want er staan zeer belangrijke bestanden op waar ik natuurlijk nog geen backup van heb gemaakt, typisch. Maar het gewoon zo laten en hopen dat het ooit nog eens werkt is nu ook niet de oplossing volgens mij.

Is er nog iemand die dit probleem heeft en heeft er iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Geplaatst:
een programma dat ik onlangs heb geinstalleerd

Kan inderdaad de oorzaak zijn, is dit een aangekocht programma of hier of daar ergens op een site gedownload? Het geheugen van je externe HD zal waarschijnlijk besmet zijn met een virus waardoor die een andere stationsletter krijgt toegewezen.

Geplaatst:
Kan inderdaad de oorzaak zijn, is dit een aangekocht programma of hier of daar ergens op een site gedownload? Het geheugen van je externe HD zal waarschijnlijk besmet zijn met een virus waardoor die een andere stationsletter krijgt toegewezen.

ik heb onlangs daemon tools geinstalleerd (nu direct gedesinstalleerd, maar nog geen verbetering ondervonden). kan het zijn dat dat programma met mijn stationsletters heeft liggen spelen? ik heb via computerbeheer mijn externe harde schijf terug E: hernoemd, maar een ander station had die naam gekregen (een dvd/cdrom station), terwijl dit voordien niet zo was (waarschijnlijk door daemon tools, geen idee hoe dit anders zou komen), die heb ik eerst uitgeschakeld. Nu probeer ik mijn E: externe harde schijf terug te openen, en zegt het nog altijd dat het geformatteerd moet worden voor gebruik. wat kan ik hier aan doen zonder mijn bestanden kwijt te raken?

Geplaatst:

Met andere woorden, je kan totaal niets verrichten met de externe HD, wat dus ook wil zeggen dat de kans zeer groot dat je alles kwijt bent. Wat misschien een oplossing kan bieden is er een degelijk recovery programma bij te halen, en hiermee toch eerst al trachten je bestanden terug te halen.

Geplaatst:
Met andere woorden, je kan totaal niets verrichten met de externe HD, wat dus ook wil zeggen dat de kans zeer groot dat je alles kwijt bent. Wat misschien een oplossing kan bieden is er een degelijk recovery programma bij te halen, en hiermee toch eerst al trachten je bestanden terug te halen.

En welk programma valt aan te raden voor externe harde schijven als ik vragen mag? Ken er niet zoveel van :-).

Geplaatst:

r-studio zou ik gebruiken, ik heb daar goede ervaringen mee. Enige nadeel; het is niet gratis. Je kan gratis zien of je data te recupereren is, maar terughalen kan je helaas niet gratis.

De kans op recuperatie is vrij groot, daar er hardwarematig niets aan scheelt, en je er ook nog geen andere data op gezet hebt. Een gouden tip; bewaar NOOIT maar dan ook NOOIT belangrijke data enkel op een externe HD. Externe HD's lijken super voor data op op te slaan als backup, maar mijn ervaring (en je moet hier maar op het forum ook eens rondneuzen) is dat externe hd's echt meer dan 10x zo snel sneuvelen als interne ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.