Ga naar inhoud

Oplaadprobleem


joggerboy

Aanbevolen berichten

Asus EeePC 1215N

 

De batterij laad niet meer op, een nieuwe gekocht en die werkte tot ze volledig leeg was, en werd ook niet meer bijgeladen, de laptop werkt enkel nog op stroom, zonder probleem, dus de oplader zelf is niet stuk, het probleem moet in de laptop zelf zitten, 

de laptop is net een paar maand uit garantie, is het mogelijk om dat te repareren en heeft iemand een idee wat zoiets kost?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De batterij laad niet meer op, een nieuwe gekocht en die werkte tot ze volledig leeg was, en werd ook niet meer bijgeladen, de laptop werkt enkel nog op stroom, zonder probleem, dus de oplader zelf is niet stuk, het probleem moet in de laptop zelf zitten, 

 

Die nieuwe batterij, is dat een originele of een zogenaamd "compatibele" ? ...

 

Het onderdeel dat jij een oplader noemt is geen oplader: het is een adapter ... het oplaadcircuit zit in je netbook.

 

Het feit dat hij net een maand uit garantie is wil niet zeggen dat je geen rechten meer hebt. Ik zou zo snel mogelijk proberen verhaal te halen, want dit kan een dure reparatie zijn (moederbord?). Nee heb je....

 

Ik ken tot op heden nog geen enkele fabrikant die daarop ingaat ... :mellow:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een moeilijke discussie zijn. Verkopers staan niet te popelen om na de garantietermijn nog iets te doen (zelfs binnen die termijn zijn er die moeilijk doen).

In elk geval is de verkoper de partij om mee te onderhandelen, niet de fabrikant. Als de verkoper coulant wil zijn kan hij dat. Het consumentenrecht bepaalt echter dat ook buiten de garantieperiode recht bestaat op een, zij het gedeeltelijke vergoeding van de reparatiekosten. Bepalend is de economische levensduur.

Mediamarkt bv. past dat als volgt toe: "Heeft u geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten uw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaalt u wel een deel van de reparatiekosten."

Hier wat meer wetteksten: http://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah. Dat dan natuurlijk ook weer. Ik ging idd uit van de Ned. situatie waar soms maar één jaar garantie op een laptop wordt gegeven.

Hier blijkbaar iets over het Belgische recht: http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/Wettelijke_garantie/
Daar spreekt men echter ook van het "non conformiteitsbeginsel". Ook niet vreemd, want volgens mij is ons (EU) dat door "Brussel" opgelegd. Ik ben echter geen jurist, dus ik overzie niet alle implicaties. Als de laptop meer dan 2 jaar is en dan ook nog een aantal maanden "over tijd" wordt het wel moeilijk ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik besef wel dat ik geen aanspraak meer kan maken op de garantie,

en als een nieuw moederbord moet worden geplaatst dan is dat te duur voor dit soort toestel, dan kan ik me beter een nieuwe aanschaffen.

Deze laptop kan ik best verder blijven gebruiken op stroom, spijtig dat ik dan de kosten heb gedaan voor een nieuwe batterij, de andere was dan misschien toch ook niet stuk.

Dank voor de support.

Joggerboy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de accu's niet meer kunt gebruiken, kun je ze altijd nog via een tweedehands site te koop aanbieden. Zo krijg je misschien dan nog een deel van je geld terug.
Zelf zou ik eerst iets in elkaar proberen te prutsen om de accu buiten de laptop op te laden. Ook niet handig, maar misschien beter een half ei dan een lege dop. Of dat echter zou lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.