Ga naar inhoud

AMD driver de, origineel geinstalleerde versie vinden?

AylaW

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een tijdje terug met mijn beeld problemen gehad, ik kreeg steeds de melding 'ati stuurprogramma vastgelopen, is terug hersteld' of iets dergelijks. Of dit nu na een update ervan kwam weet ik niet meer. Ik heb voor dat dit gebeurde nooit echt problemen gehad.

Ik heb de amd driver uiteindelijk gewoon verwijderd, en mijn scherm liep niet meer vast. Dat was dus een verbetering. Wel krijg ik steeds groene stippeltjes op mijn scherm en was het beeld soms wat traag, vooral als ik spellen wilde starten.

Ik heb weer geprobeerd via support.amd.com/en-us/download's "automatically detect and install your drivers" de juiste te installeren. Dit is gelukt, maar zodra ik mijn laptop daarna herstarte was deze buitengewoon traag en werd het beeld weer regelmatig zwart.

Ik heb deze dus weer direct verwijderd.

Nu gok ik, als ik nu precies dezelfde versie zou kunnen vinden als die origineel op mijn laptop stond toen ik deze kocht, zou dat wel werken? Er word ook vaak geadviseerd de driver niet te updaten.

Ik weet alleen niet waar ik dit precies kan vinden. Iemand die mij kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ayla, gaat dit over dezelfde Toshiba laptop als in dit topic: http://www.pc-helpforum.be/topic/57450-windows-81-wifiverbinding-valt-steeds-uit/#entry452934 ?

Dan heb jij een Toshiba Satellite C855-1W8.

Als ik jou was, zou ik eerst dat andere topic afmaken. Pas wanneer zeker is dat er geen malware op je laptop aanwezig is, moet je je bezig gaan houden met de driver voor je grafische kaart.

De juiste driver voor de grafische kaart voor een laptop zou ik niet bij AMD halen, maar bij de fabrikant van de laptop. Bij Toshiba dus!

Ga daarvoor naar deze website van Toshiba: http://www.toshiba.nl/innovation/generic/SUPPORT_PORTAL/

Je kunt daar eerst kiezen voor Autodetectie. Als dat niet zou werken, dan kun je zelf alles invullen/kiezen:

Familie: Satellite

Serie: Satellite C855

Model: Satellite C855-1W8

Klik daarna op Start

Kies bij besturingssysteem: Windows 8.1 64 bit

Kies bij Type: display driver

Klik op Zoek

Je krijgt 2 drivers te zien: 1 voor Intel en 1 voor AMD.

Kies de AMD driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit gaat over een andere. Mijn HP G72-a12SD notebook waar ik eigenlijk ook al een topic over heb, maar om zoveel verschillende dingen tegelijk te vragen word wat verwarrend, vandaar een nieuwe. En deze laptop is zowiezo malware vrij.

Maar geeft dat (naar de site zelf gaan, in mijn geval hp) ook niet gewoon de nieuwste passende versie ipv de originele? 

aangepast door AylaW
Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikanten van laptops gebruiken soms een licht aangepaste variant van de driver voor de grafische kaart. Daarom moet je de driver bij de fabrikant van de laptop halen.

En inderdaad zal HP jou de meest recente driver geven, die geschikt is voor de grafische kaart in jouw laptop, maar dat kan best een oudere driver zijn dan de driver die je via AMD kunt krijgen.

Het is trouwens wel handig om in ieder topic dat je start, het merk en het volledige typenummer van de laptop te geven. Daarnaast ook het besturingssysteem waarop die laptop draait.

Ik heb nu het andere topic gevonden over je HP G72-a12SD notebook. Daarin krijg je het advies om de laptop van binnen goed schoon te laten maken, omdat hij te warm wordt.

Dat zou ik nu eerst laten doen. Wanneer een laptop te warm wordt, kan dat ook zichtbare effecten op het beeldscherm opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.