Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn system volume information map was 10 Gbyte groot.

Na enige tijd is de grootte van mijn herstelpunten gedaald naar 365 Mbyte (gecheckd in configuratie scherm->systeem).De max grootte van mijn herstelpunten staat op 13Gbyte.System volume information map is 851 Mbyte.

Hoe komt het dat mijn herstelpunten automatisch verdwenen zijn?

In de tussentijd heb ik slechts een paar keer heropgestart.

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Dat herstelpunten verdwijnen kan ook veroorzaakt worden door software die je computer sneller maken en of overbodige data verwijderen om ruimte te creëren.

Virussen kunnen ook de dader zijn.

Ook kan het zijn dat oudere herstelpunten niet getoond worden, dan dien je op "meer herstelpunten weergeven" of een ander herstelpunt" te klikken.

http://www.pc-helpforum.be/topic/19681-hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-in-windows-7/

Meer info over de beschikbare schijfruimte voor systeemherstel lees je in deze link.

Een herstelpunt is ook iets waar je niet op moet vertrouwen, veel beter is het om regelmatig een back- up (image) te maken van je systeempartitie en een back- up van je belangrijke bestanden waar voor trouwens gratis software bestaat.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Ik heb gekeken naar "meer herstelpunten" en heb slechts 1 herstelpunt gevonden namelijk van vandaag 8:00u;mijn herstelpunten zijn dus werkelijk verdwenen.

Ik heb geen software gebruikt om mijn PC te versnellen of heb geen cleaner gebruikt om data te verwijderen.

Ik heb onlangs Spybot eens laten draaien en die had een aantal low level items gevonden maar ik heb die nog niet verwijderd.

Ik heb Malwarebytes laten draaien en die heeft slechts één non-malware item gevonden namelijk een PUP.

Ik heb wel mijn laptop binnen gedaan om de fan van de cpu te vervangen en heb toen tegelijk gezegd dat hij traag opbootte maar ze hebben mij gezegd dat ze aan het boot probleem niets gedaan hebben alhoewel ik vind dat hij iets sneller opboot nu.Dit is wel al van 13 maart.

Geplaatst:

Virussen kunnen ook de dader zijn.

Meer info over de beschikbare schijfruimte voor systeemherstel lees je in deze link.

Een herstelpunt is ook iets waar je niet op moet vertrouwen, veel beter is het om regelmatig een back- up (image) te maken van je systeempartitie en een back- up van je belangrijke bestanden waar voor trouwens gratis software bestaat.

Dan blijven bovenstaande zaken nog over.

Wat de controle op malware betreft kan je ook onderstaande uitvoeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Geplaatst:

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

emptyfolderscheck;delete
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults;  

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Geplaatst:

ik heb al eens zoek.exe op dit forum uitgevoerd en toen werkte mijn laptop niet goed meer.Ik heb toen een image moeten terug zetten.

Daarom ga ik nu terug weer eerst een image nemen.

Geplaatst:

Het is gelukt zonder problemen.

Bij het runnen van zoek.exe verscheen er in windows 7 een popup: DAS21 werkt niet meer: ik heb process beeindigen geselecteerd.

Zoek.exe doet ook "delete services":zijn dat geinfecteerde services die hij delete?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.