Ga naar inhoud

zwart scherm

guidobos

Aanbevolen berichten

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De speccy-log  wijst niet direct in de richting van een hardware falen. Natuurlijk moeten wie die log steeds weer met een korreltje zout nemen, maar toch…

Temperaturen van de diverse hardware onderdelen blijken OK te zijn. De Status van de interne HDD ook. Enz…

Ik zit eigenlijk met een dubbel gevoel. Afgaande op mijn praktijkervaring zou ik eerder denken dat er toch een hardware falen speelt (beeldkaart …driver – HDD status).  Speccy weerlegt dat, voor wat het waard is.

Anderzijds valt niet uit te sluiten dat je Windows dermate corrupt is dat er problemen opduiken al naargelang welk deel van het systeem aangesproken wordt.

Moest die pc in mijn handen zijn dan zou ik, bij wijze van test,  het volgende doen.

• Indien er nog geen back-up van de data op een extern medium is opgeslagen-> de interne HDD demonteren en via een USB SATA adapter aan een andere computer koppelen om via die weg de data veilig te stellen.
  • De HDD terug in te laptop plaatsen en terug gaan naar fabrieksinstelling. En bekijken of dat zonder problemen verloopt en hoe Windows zich nadien gedraagt.

Indien alles goed blijkt te werken:

• De PC terug helemaal updaten / De gewenste persoonlijke software installeren / De persoonlijke date terug plaatsen.

Wat vindt u van mijn voorstel?

Indien je hierbij vragen hebt, laat het a.u.b. weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi guidobos,

Kijk eens of de functie toetsen nog werkend zijn, met deze toetsen kun je zoal de helderheid van je beelscherm instellen en het geluid harder of zachter zetten of zelfs een mute button kan wel aanwezig zijn.

Vaakk is dit de Fn toets met één van de functie toetsen die je bovenaan je toetsenbord vind.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht per vergissing heeft guidobos me via PB een belangrijke wending medegedeeld.

Ik heb hem verzocht dit hier mede te delen, maar om voor hem (en mij) onbekende redenen slaagt hij daar niet in.

Met zijn goedkeuring plaats ik deze dan nu hier.

Hallo,
Wat heb ik gedaan.
Ik ga naar herstel,
geavanceerde herstel methoden,
Windows opnieuw installeren,enter enz
Start deze op en het werkt,deze morgen 10 tal keren opgestart,en het werkt prima en snel,
( maar het rare is ik heb Windows niet terug geïnstalleerd, het kwam allemaal van zelf of ik moet iets verkeerd gedaan hebben?

Blijkbaar is hij aan de slag gegaan met deze aanbeveling:

De speccy-log  wijst niet direct in de richting van een hardware falen. Natuurlijk moeten wie die log steeds weer met een korreltje zout nemen, maar toch…

Temperaturen van de diverse hardware onderdelen blijken OK te zijn. De Status van de interne HDD ook. Enz…

Ik zit eigenlijk met een dubbel gevoel. Afgaande op mijn praktijkervaring zou ik eerder denken dat er toch een hardware falen speelt (beeldkaart …driver – HDD status).  Speccy weerlegt dat, voor wat het waard is.

Anderzijds valt niet uit te sluiten dat je Windows dermate corrupt is dat er problemen opduiken al naargelang welk deel van het systeem aangesproken wordt.

Moest die pc in mijn handen zijn dan zou ik, bij wijze van test,  het volgende doen.

• Indien er nog geen back-up van de data op een extern medium is opgeslagen-> de interne HDD demonteren en via een USB SATA adapter aan een andere computer koppelen om via die weg de data veilig te stellen.
  • De HDD terug in te laptop plaatsen en terug gaan naar fabrieksinstelling. En bekijken of dat zonder problemen verloopt en hoe Windows zich nadien gedraagt.

Indien alles goed blijkt te werken:

• De PC terug helemaal updaten / De gewenste persoonlijke software installeren / De persoonlijke date terug plaatsen.

Wat vindt u van mijn voorstel?

Indien je hierbij vragen hebt, laat het a.u.b. weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@guidobos,

Je bent dus via deze weg aan de slag gegaan:

post-22140-0-56991700-1429643408_thumb.j

Kunt u ons vertellen of u voor de eerste of voor de tweede optie hebt gekozen?

De eerste optie is enkel uitvoerbaar indien je ooit via Windows zelf een systeemkopie gemaakt hebt gehad.

Om de tweede optie te kunnen uitvoeren wordt je verzocht de Windows installatieschijf in de drive te laden.

Graag een antwoordje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik denk dat ik voor de eerste heb gekozen, vermits ik geen schijf heb geplaatst.

En nu start deze heel snel en goed op,maar als ik hem sluit,en in slaapstand zet, komt deze alleen terug in zwartscherm .en krijg geen beeld.( wel met zaklamp zie ik beeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of de functie toetsen nog werkend zijn, met deze toetsen kun je zoal de helderheid van je beelscherm instellen en het geluid harder of zachter zetten of zelfs een mute button kan wel aanwezig zijn.

Vaak is dit de Fn toets met één van de functie toetsen die je bovenaan je toetsenbord vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik denk dat ik voor de eerste heb gekozen, vermits ik geen schijf heb geplaatst.

Jammer, want wat was die gebruikte systeembackup waard?

Je had voor de tweede optie moeten gekozen hebben.

Beter is echter naar fabrieksinstelling gaan omdat dan automatisch alle drivers geïnstalleerd worden. Dan waren we een stuk wijzer. Indien ook daarna het probleem zich voordoet dan kunnen we met zekerheid zeggen dat de videokaart en dus je laptop naar de haaien is.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.