Ga naar inhoud

van windows vista naar xp op een aspire 6530


Gast stigy

Aanbevolen berichten

hallo

heb een paar problemen met vista het slagt hier altijd vast en ben er niet te vreden van.

nu wil ik er ik op zetten maar het probleem begint al met dat hij geen harde schijf vind maar ze zeggen tegen mij dat ik een programma moet downloaden op acer over mijn harde schijf maar kan mij iemand helpen?

op mijn pa zijn pc heb ik dat alle maal klaar gekregen (desktop) maar op een laptop zo veel problemen geven snap ik niet aub help me.

vriendelijke groeten stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het inderdaad eentje is van het merk ACER zal je een XP versie nodig hebben die speciaal voor ACER gemaakt is. Oplossing. Naar een ACER verdeler of naar fabriek, er zit niets anders op hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus met ander woorden ik moet nog eens een cd kopen van xp maar merk gebonden?

mmmm dan bel ik morgen terug naar deklanten dienst krijgen ze hem terug togestuurd of ze moeten er maar xp opzetten.

zal iets laten weten dank je voor de inlichting

greetz stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het echt niet kunnen,maar ja zullen er maar mee moeten leven.

das niks acer zal morgen mijn naam niet rap vergeten.

bedankt hou je op de hoogte

greetz stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is TOTAAL onnodig om een CD van acer te gaan halen, en dit heeft ook helemaal niets te zien met merkgebonden zijn.

Windows XP is ondertussen al lange tijd op de markt, en kent de chipsets voor sata schijven niet, waardoor de schijven dus niet herkend worden & niet te vinden zijn bij de installatie. Dit is echter doodsimpel op te lossen met een half uurtje tijd en een CD'tje.

Wat je nodig hebt is de sata driver voor de AMD M780G chipset (hangt aan dit bericht) en dan gewoon de handleiding volgen die hier staat;

http://www.pc-helpforum.be/f200/harde-schijf-wordt-niet-gevonden-tijdens-9314/

Als brondrivers voor de AMG M780G chipset die in jouw laptop zit kan je deze gebruiken (wel eerst de .Zip uitpakken)

x86.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP is ondertussen al lange tijd op de markt, en kent de chipsets voor sata schijven niet, waardoor de schijven dus niet herkend worden & niet te vinden zijn bij de installatie.

Dit is eigenlijk de beste die ik ooit gehoord heb. Waar staat SATA voor? en wat heb je ervoor nodig? Zal mijn vraag anders stellen, waar staat (S)ATA voor? Als men hier begint voor SATA hoort dit topic eigenlijk bij hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.