Ga naar inhoud

van windows vista naar xp op een aspire 6530


Gast stigy

Aanbevolen berichten

Van laptops ben ik niet zo goed op de hoogte, nog nooit volledig opengedaan, dus ik kan mij niet echt inbeelden hoe het ding er helemaal van binnen uitziet. Een gewone desktop PC ken ik van binnen en buiten, en nu gaan we even de generaties Pentium 4 moederborden beschrijven.

Eerste generatie P4 moederborden (zijn moederborden die nu ongeveer 5 jaar oud en ouder zijn) 2 IDE controllers , 1 FD controller . De latere generatie P4 moederborden dan . 2 IDE controllers + 2 SATA controllers, de nieuwste moederborden hebben nu zelfs al 4 SATA contollers on board. Wat betreft de eerste generatie P4 moederborden, kon of kan je wel degelijk een SATA schijf inbouwen, en er gebruik van maken, alhoewel er geen SATA controllers on board zijn. Oplossing hiervoor is een ingeplugde SATA controller gebruiken die dan in een PCI slot geplaatst word. Een beetje configuratiewerk verrichten, en je kan dus de SATA schijf gebruiken. Hoe het allemaal juist bij je laptop in elkaar zit, heb ik eerlijk gezegd geen flauw benul van. Is de DVD apparraat ook een SATA aansluiting of IDE aansluiting, weet het echt niet.

Eigenlijk zou ik een oplossing kunnen geven als ik het type laptop hier vlak voor mij staan heb, en even het BIOS kan gaan bekijken. Kun je onmiddelijk gaan kijken hoe de bootinstellingen staan enz......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

probleem is dat ding sta nog altijd onder garantie en ik ga da nu echt niet open doen van pc alles maar laptops is mijn ding niet maar zou er dood graag xp op hebben maar ik moet die drivers vinden en ik vind er niet van op het internet of bij acer en acer ha das een geval apart die belt ge en ze gingen het je door mailen in tussen ben ik al 5 dagen op een mail aant wachten van acer en hoop dat ze maillen wat ik bel maandag terug naar die manne.maar ja dus die drivers heb ik geprobeert maart het lukt niet dus mmmm hoop dat ik de drivers vind

greetz stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is dat ding sta nog altijd onder garantie en ik ga da nu echt niet open doen van pc alles maar laptops is mijn ding niet maar zou er dood graag xp op hebben maar ik moet die drivers vinden

Als jij daar reeds aan bezig geweest bent om er trachten XP op te plaatsen of VISTA er hebt proberen af te gooien, kun je jouw garantie mooi vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe nee das niet heb daar voor gebelt voor dat ik daar aan begonne ben en de garantie ging blijven daar mocht ik zeker van zijn heb da wel mal gevraagtdus das het probleem niet maar vista staat nog altijd op de laptop das het probleem niet maar open vijzen ga ik echt niet doen dan ben je hem kwijt

greetz stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Productnaam

Aspire 6530G

Besturingssysteem

Microsoft® Windows Vista™ Home Premium , Service Pack 1

Processor

AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70

Systeemgeheugen

3072 MB

Harde schijf

WDC WD32 00BEVT-22ZCT0 SCSI Disk Device, 298,09 GB

CD/DVD-station

Optiarc DVD RW AD-7560S ATA Device

Video

ATI Mobility Radeon HD 3650

Audio

ATI HDMI Audio

Realtek High Definition Audio

Netwerk

Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter

Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller

Agere Systems HDA Modem

BIOS-versie

v0.3216

deze zit er allemaal in moet ik nu gewoon de drivers vinde van de harde schijf of het helle moederbord?

greetz stigy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehe nee das niet heb daar voor gebelt voor dat ik daar aan begonne ben en de garantie ging blijven daar mocht ik zeker van zijn heb da wel mal gevraagtdus das het probleem niet maar vista staat nog altijd op de laptop das het probleem niet maar open vijzen ga ik echt niet doen dan ben je hem kwijt

Prachtig zou ik zeggen. Aan de telefoon zegt men wat men wilt. Staat dit op papier ook met handtekening? Ik raad je toch heel eventjes aan de garantievoorwaarden erbij te halen en volledig van het eerste lettertje tot het laatste lettertje aandachtig te lezen. P.S. En zeker de kleine lettertjes niet vergeten te lezen. Als jij een handtekening gezet hebt bij aankoop dat je akkoord bent met de garantievoorwaarden ga jij daar mooi staan.

Inderdaad de garantie blijft geldig zolang jij er zelf niets aan verholpen of proberen te verhelpen hebt. Jij gaat nu je laptop binnenbrengen waar je hem gekocht hebt. Het is een nieuwe. Waar denk jij dat ie naartoe gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gaat nu je laptop binnenbrengen waar je hem gekocht hebt. Het is een nieuwe. Waar denk jij dat ie naartoe gaat?

Naar een herstelcentrum (van acer, of een overkoepelend). Je mag met de data op je harde schijf doen wat je wil, daarvoor kunnen ze je geen garantie afnemen.

Als ik mij een Acer koop (wat ik nooit ga doen) en ik installeer daar linux op en mijn ram begint te haperen, dan mag ik die gewoon met linux op geinstalleerd binnen leveren.

Het eerste wat ze gaan doen als het een foutje is die niet duidelijk te traceren is, is gewoon hun imagefile erover zetten zodat ze zeker weten dat het geen fout aan de instellingen is. Of dat nu een linux, een windows, of zelfs een reactOS is dat je aanlevert, dit wordt zowat altijd eerst gedaan.

Verder hebben ze geen poot om op te staan, je hebt als consument door de 1999/44/EG richtlijn recht op 2 jaar garantie op je elektronisch toestel dat je aangekocht hebt. Sneuvelt het binnen die termijn, dan moeten zij dat herstellen en kostenloos. Wat jij in de verkoopsvoorwaarden toegezegd hebt maakt niet eens uit, de wet gaat boven wat jij getekent hebt. Dat is hetzelfde zoals bij Dell. Als je korting neemt om maar 1 jaar garantie te krijgen, dan heb jij toch recht op 2 jaar garantie, ook al heb je korting gekregen. Dat jij ondertekend hebt om met 1 jaar garantie akkoord te gaan doet niets af aan de wettelijke verplichting om 2 jaar te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.