Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Als ik de pc opstart krijg ik een zwart scherm.  De problemen zijn begonnen met de laatste windows update, nadien kreeg ik live mail niet meer in gang.  Na systeemherstel kwam dat weer in orde maar bij afsluiten was er opnieuw die update met dezelfde gevolgen.  Op de lange duur werkt er niks meer.  Heb die live mail nog proberen te herstellen met een fix van Microsoft maar dat werkte niet.  Heb dan ook een overstap naar Outlook gewaagd maar kon mijn berichten niet allemaal overzetten.

aangepast door waverider
Geplaatst:

Gaat het om een merk-pc of is het een samengestelde computer die men voor je gebouwd heeft?

Zijn er nog anderen dingen die je opvallen zoals biep tonen bij het starten?

Geplaatst:

HP Pavilion P6570be van 10/2010, bij het opstarten no signal melding op de monitor, geen geluid. Eind vorig jaar heb ik er een SSD bijgeplaatst en besturingssysteem overgezet met Paragon migrate to ssd, was achteraf veel sneller zonder problemen tot nu toe. Volgens mij ligt het aan de laatste Windows update. De pc is nu 4,5 jaar, ik kijk stilaan wel uit naar iets hedendaagser.

Geplaatst:

Hoi waverider.

Sorry van men late reactie maar helaas heb ik van jou reactie geen mailnotificatie gehad en zie je bericht nu eerst.

Zit er in deze pc een onboard grafische kaart op je moederbord waarvan je gebruik maakt?

Geplaatst:

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.
Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Haal deze grafische kaart eens uit je pc en steek ze nadien terug op haar plaats, soms door de jaren heen komt het wel eens voor dat oxidatie zorgt voor een slechte elektrische verbinding.

Kijk eens of dit voor verbetering zorgt.

Geplaatst:

Omdat ik er geen goed gevoel bij had heb ik de ssd (Samsung evo850 256gb) er uit gehaald, om de harde schijf te verwijderen heb ik de pc moeten slopen en een 20tal klinknageltjes moeten uitboren. De harde schijf steekt nu in een externe behuizing om de data te recuperen. Mijn vorige pc's zijn ook allemaal 4 tot 5 jaar meegegaan, ik zoek nu iets nieuws.

Wat denken jullie van: http://www.digita.be/index.php?page=showdetail&mode=&item=PCDPOFEB15OFFICE2&comefrompage=searchresults&groep=PCD&Merk=&txtZoek=&orderby=&stockonly=&filter1=&filter2=&filter3=SSD120&filter4=&filter5=&pagina=1&previousitem=&txtSearchWithinResults=

of deze: http://www.digita.be/index.php?page=showdetail&mode=&item=PCDPOFEB15OFFICE3&comefrompage=searchresults&groep=PCD&Merk=&txtZoek=&orderby=&stockonly=&filter1=&filter2=&filter3=SSD250&filter4=&filter5=&pagina=1&previousitem=&txtSearchWithinResults=

Geplaatst:

Eerstens is het is abnormaal dat jou pc's slecht 4 tot 5 jaar mee gaan.

Ook begrijp ik niet waarom het nodig was om 20 klinknagels te doorboren om de interne harde schijf te kunnen verwijderen. Ik ben de tel al lang kwijt hoe vaak ik een interne HDD verwijderd heb. Nooit heb ik daar klinknagels voor moeten doorboren.

OK, je heb de keuze gemaakt om voor een nieuwe pc te gaan maar sta me toe dat ik van dit onderwerp gebruik maak om eens aan te geven hoe ik het zou aangepakt hebben toen je destijds een SSD schijf ingebouwd hebt. Mogelijk hebben sommige lezers daar wel iets aan.

Het gaat hier dus om een merk pc (HP Pavilion P6570be). Dat wil zeggen dat er een recovery partitie (soms meerdere), al dan niet zichtbaar, aanwezig is. Dat wil dus zeggen dat je over de mogelijkheid beschikt om aan die pc naar fabrieksinstelling terug te zetten. Daarvoor moet je in de meeste gevallen wel één belangrijke voorwaarde voldoen en dat is dat je geen wijzigingen aan de partitie indeling aanbrengt. Het is namelijk zo dat bij het uitvoeren van een recovery (naar fabriekinstelling gaan) het recovery programma automatisch het systeem automatisch terugzet naar de systeempartitie zoals die van fabriekswege was ingesteld.

Bij het toevoegen van een SSD schijf maakt men maar al te vaak de volgende drie fouten:

1. Men gaat de systeempartitie naar de SSD schijf klonen in de staat van dat moment. Vaak is het systeem dan al enkele jaren in gebruik en niet meer fris van de lever. Daarom, voer eerst een recovery uit. Bouw je systeem helemaal opnieuw op (updates, overdracht van data, instellen e-mail, enz). Voer dan pas die klone naar je SSD schijf uit.
  2. Nadat de SSD schijf in gebruik is genomen gaat men de eerdere systeempartitie op de interne HDD verwijderen en toevoegen aan een andere partitie. bv een Data partitie. Doe dat nooit !!! Laat die oude systeempartitie gewoon staan, je hebt er immers geen last van. Ze kan namelijk van grote waarde zijn wanneer je ooit nog eens naar fabrieksinstelling wenst terug te keren. Je kan immers zelden een recovery uitvoeren naar een schijf die er van fabriekswege nog niet was.
  3. Nadat de overdracht van het systeem naar de SSD is uitgevoerd vergeet men een aantal belangrijke aanpassingen uit te voeren binnen het systeem. Lees hier maar eens: http://www.computeridee.nl/workshop/hoe-je-een-ssd-inbouwt-nou-zo/

Nog deze tip: Maak nadat je de SSD schijf in gebruik hebt genomen onmiddellijk een image van die schijf en sla die op een extern medium op.

Geplaatst:

Mijn pc's gaan wel langer mee, ik heb een laptop van 10 jaar die nu op Linux draait.  De desktop is met Windows en dat wordt na een tijdje zo vreselijk traag, toen die bijna 5 jaar was en het 7 minuten duurde om op te starten heb ik de sdd ingebouwd met een handleiding vanop het net. 

Intussen heb ik ook wat bijgeleerd en ik zal trachten om in de toekomst minder slordig te zijn met recovery en systeemkopies.

Voor mij moet een pc werken en snel ook.  Ik ben de gebruiker en niet de pc klusjesman.      

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.