Ga naar inhoud

herinstallatie win 8.1 probleem bestanden

geertm1969

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar maand een asus laptop maar vond dat deze niet echt vlot op internet werkt, traag mails ontvangt en ook niet al te vlot reageert.

Asus gecontacteerd mar na enig heen en weer gemail raade men mij aan om win 8.1 opnieuw te installeren.

Alle bestanden op externe harde schijf gezet. Muziek, foto's en documenten als ook lles van outlook naar deze schijf overgezet zodat ik alles nadien ko terug zetten.

Ik merkte dat er ook een herstel kon worden gekopieerd naar die harde schijf wat ik ook deed.

Gevolg wat op de externe harde schijf stond de H: samsung 500gb is nu enkel een partitie Herstel F; te zien. wanneer ik de harde schijf via usb aansluit op mijn laptop krijg ik enkel de herstel F:te zien en die is 30gb groot.

Blijkbaar staat die F:over alle bestanden die ik nu niet meer kan selecteren om terug op mijn laptop te zetten.

Heb al verschillende software gedownload om de deze bestanden terug te halen.Dit doet zijn werk maar op het einde van het verhaal krijg ik meestal te zien dat de bestanden kunnen worden teruggezet mits activering.

Heb RECUVA gebruikt maar dit help mij niet echt veel verder. Er worden enkel MP3 en andere muziek programma terug gevonden.

Heb andere gehad waar ik duidelijk kon zien dat onze foto's en documenten terug waren gehaald maar kon deze enkel terug zetten mits activering en betaling natuurlijk.

Kan en weet er iemand een goed programa voor dit probleem of een oplossing? Hoe komt het dat ik de originele partitie niet meer kan zien? Beter zou nogzijn dat ik de partitie van externe schijf te zien krijg zoals het hoort.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen wat zit er zeer mee verveeld

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte dat er ook een herstel kon worden gekopieerd naar die harde schijf wat ik ook deed.

Wat moest je juist uitvoeren om dat "herstel" op die schijf te krijgen?

Het zou bovendien handig zijn als je ook vermeld had met welke software je al geprobeerd hebt omdat we anders tips geven die je al uitgevoerd hebt.

Hoeveel GB aan bestanden zou je moeten terug vinden? Met deze software kan je tot 2GB gratis recupereren.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die herstel te maken was via het configuratiescherm in welke menudit stond kan ik niet direct meer terug vinden.

Heb ook al de EaseUS gebruikt maar merkte nu dat je ook enkel bv mails kan zoeken. Wanneer hij zoekt blijkt dat dit toch ook muziek en fotobestanden zoekt. Ik probeer om toch al iets terug te zetten met die 2GB.

Vermoed dat ik er een 20 tal nodig zal hebben min.

Ook al Magic partition gebruikt en nog een paar andere waarvan ik de naam niet meer weet.

Alvast bedankt voor het antwoordje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op testversie blijkt hij alle bestanden of veel terug te hebben gevonden. Bij het einde van de zoekaktie blijkt deze niks te hebben. Toch kloppen de mappen die niet meer zichtbaar zijn op het gedeelte van de externe harde schijf.

Ondertussen al Data recovery, recuva, magic partition recovery,EasyUs, Kickassundelete en nog een paarandere geprobeerd.

Bij sommige kan ik de externe harde schijf niet zien maar enkel de F: herstel. Bij andere zie ik de eigenlijke externe schijf van Samsung maar niet de bestanden. Deze worden gzocht en door sommige met pakken terug gevonden. Helaas op einde kan ik ze niet terug zetten want hij heeft dan zogezegd niks meer gevonden

De vraag blijft dus hoe kan ik eventueel het deel zichtbaar maken want volgens mij zit het probleem dat ik het gewoon niet kan zien maar niet is overschreven met die 30gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een printscreen van schijfbeheer met de externe schijf aangesloten en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Om schijfbeheer te openen gebruik je de Windows en - X toetsencombinatie, je ziet dan links beneden een snelmenu daar klik je op schijfbeheer.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op je externe schijf een herstelstation aangemaakt, hierdoor worden alle reeds aanwezige bestanden gewist.  :(

Tijdens het aanmaken van het herstelstation creëert Windows  de nodige ruimte die nodig is om de data te plaatsen in dit geval dus 32GB.

Je zal via recovery software moeten proberen zoveel mogelijk data te redden vrees ik.

Wat ik ook vreemd vind is dat op de C schijf na alle schijven/ partities 100% vrije ruimte hebben?  :hmmmm:

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoe dit zit met de C schijf weet ik niet. Heb enkel windows opnieuw geinstalleerd.

Als ik de bestanden niet zokan terug zien. Heeft u of iemand anders een idee welk recovery programma ik kan gebruiken.

Bij een deel kan ik de samsung schijf niet zien maar enkel de Herstel F:

Zijn er free recovery programma's die onbeperkt functioneren en goed hun werkt doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.