Ga naar inhoud

Ram geheugen uitbreiden


Smoosh

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, :)

 

Ik heb een vraag.

Ik zou graag het RAM-geheugen van mijn pc willen uitbreiden.(Desktop)

Ik heb nu 2 GB, ik zou het liefst 4 GB of hoger hebben.

Ik heb 4 slots waarvan 1 bezet met een DDR2 van 2 GB.

Hier zijn een paar gegevens van mijn pc.

 

1cda7acd.png

 

a4b94b8c.png

 

31a9e95e.png

 

Is er een bepaalt merk dat ik moet kopen of moet het gewoon DDR2 zijn ?

Alvast bedankt voor jullie hulp. :top:

 

Groetjes

 

-Smoosh-

Link naar reactie
Delen op andere sites

UItbreiden met een DRR2 is hier de optie. Natuurlijk heb je wel afhankelijk van de prijsklassen memorybanken die verschillen in snelheid. Waar je wel rekening mee moet houden is welk bitsysteem je op je pc draait. Draai je onder 32-bits heeft een uitbreiding hoger dan 4G niet heel veel zin. Onder 64-bits kun je wel uitbreiden naar meer. Zorg er wel voor dat je bij uitbreiding over meerdere geheugenslots dezelfde types/merk gebruikt om zo zeker mogelijke problemen te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik nu hetzelfde merk kopen als die die ik al heb ?

Of mag het zoals dit ?

Slot 1 : DDR2 (merk onbekend) 2GB <------- Deze heb ik al de rest moet ik nog kopen.

Slot 2 : DDR2 merk samsung 2GB

Slot 3 : DDR2 merk samsung 500 MB

Slot 4 : DDR2 merk Samsung 500 MB

En moet een geheugen altijd een even getal zijn ?

Want in dit geval is het 5 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij goed herinner kan het wel eens per moederbord verschillen. Soms moeten dezelfde typen bankjes in bijvoorbeeld slot 1 en 3. Op andere moederborden weer naast elkaar. Opzich kan hier de combi van twee gelijek 500Mb banken wel. Ik heb mijn twijfels bij de eerste combinatie. Vandaar mijn advies dat wanneer je op safe wilt werken, de banken te vervangen voor gelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee geheugens gekocht, ik heb ze er juist in gezet. (twee nieuwe geheugens van 2 GB)

Nu heb ik dus ik mijn desktop 3 geheugens van 2 GB. Als ik nog goed kan rekenen :P is dat dus 6 GB in totaal.

Maar bij Windows systeem eigenschappen staat er dat ik 4 GB geheugen heb ? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.