Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe laptop, maar paswoorded W Vista

MikeyO

Aanbevolen berichten

Inderdaad, is een voorgeïnstalleerde backup van de recovery. Staat tegenwoordig op elke nieuwe PC met VISTA versie. Voor mij doe je jouw ding hoor. Als men merkt dat jij reeds geprobeerd hebt om probleem te verhelpen, ben je wel volledig jouw waarborg kwijt, niet enkel op de software, ook op de hardware.

Als jij een nieuwe wagen koopt, een toonmodel, je komt thuis, en hebt een platte batterij. Je gaat trachten batterij op te laden, en lukt je niet, batterij is blijkbaar stuk. Waarborg kwijt, je moest de garagist of verkoper maar op hoogte gebracht hebben.

Nee, ik ga ook niets doen.

Maar niet dat ik straks ruzie krijg, met zon mannetje daar, en hij het dan gewoon laat zien en zeg nee kijk hier staat het.

Dan ben ik ook weer een *bleep* dat ik ruzie gaan staan maken zeg maar.

Daarom vraag ik het of dat wel juist is dan, zodat ik met alle opties rekening hou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dan ben ik ook weer een *bleep* dat ik ruzie gaan staan maken zeg maar.

Daarom vraag ik het of dat wel juist is dan, zodat ik met alle opties rekening hou.

Geen ruzie maken, heel beleefd en rustig blijven. Begin je opstandig te worden, kan dat wel eens in jouw nadeel aflopen. Je vraagt naar verkoper, verkoper is niet akkoord, stap naar de zaakvoerder en doe rustig je verhaal. Zaakvoerder gaat niet akkoord, wijs er hem vriendelijk en beleefd op, sorry, ik stap naar de klachtencomissie. Als ze dat woord horen, oei gaan ze zeggen, hij meent het.

Een ander voorbeeldje. Je koopt een nieuwe voordeur, toonmodel het is de laatste. Je komt thuis, je plaatst de voordeur, en opeens merk je dat er geen sleutels van het slot of verkeerde sleutels bijzitten. Als ik jou hoor praten, zou jij slot uitbreken en nieuw plaatsen met sleutels erbij,maar hierdoor zou de deur wel eens kunnen beschadigt worden.Wat ga jij doen, naar de deurenmaker een nieuwe deur vragen, die zal je gaag zien komen denk ik.Zal rap zeggen, kom je eerst even niet tot hier komen voor sleutels of juiste sleutels, ik kan nu niets anders dan je terug een nieuwe verkopen. Nee hoor bij mij gaat het zo niet hoor. Nieuw is nieuw en moet in orde zijn. Ik zie dat je nog maar 24 bent. Is geen verwijt of belediging, maar je bent nog wat bang om het haar op je tanden te laten zien. Dat is het leven, op die leeftijd durfde ik dat ook nog niet zo echt, maar je moet het doen, want op zulke wijze maakt men misbruik van jou. Zeggen ze, dat pummeltje is daar terug, die zegt toch niets, we zullen hem terug maar weer iets in zijn handen duwen.Ik ben er zeker van, als je mijn leeftijd zal hebben en je hebt een zoon van 24, zul je net hetzelfde doen. En waarom rustig en beleefd blijven? Als verkoper of zaakvoerder dan jou begint af te blaffen, en andere klanten merken dat, is een slechte zaak voor de winkel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ruzie maken, heel beleefd en rustig blijven. Begin je opstandig te worden, kan dat wel eens in jouw nadeel aflopen. Je vraagt naar verkoper, verkoper is niet akkoord, stap naar de zaakvoerder en doe rustig je verhaal. Zaakvoerder gaat niet akkoord, wijs er hem vriendelijk en beleefd op, sorry, ik stap naar de klachtencomissie. Als ze dat woord horen, oei gaan ze zeggen, hij meent het.

Een ander voorbeeldje. Je koopt een nieuwe voordeur, toonmodel het is de laatste. Je komt thuis, je plaatst de voordeur, en opeens merk je dat er geen sleutels van het slot of verkeerde sleutels bijzitten. Als ik jou hoor praten, zou jij slot uitbreken en nieuw plaatsen met sleutels erbij,maar hierdoor zou de deur wel eens kunnen beschadigt worden.Wat ga jij doen, naar de deurenmaker een nieuwe deur vragen, die zal je gaag zien komen denk ik.Zal rap zeggen, kom je eerst even niet tot hier komen voor sleutels of juiste sleutels, ik kan nu niets anders dan je terug een nieuwe verkopen. Nee hoor bij mij gaat het zo niet hoor. Nieuw is nieuw en moet in orde zijn. Ik zie dat je nog maar 24 bent. Is geen verwijt of belediging, maar je bent nog wat bang om het haar op je tanden te laten zien. Dat is het leven, op die leeftijd durfde ik dat ook nog niet zo echt, maar je moet het doen, want op zulke wijze maakt men misbruik van jou. Zeggen ze, dat pummeltje is daar terug, die zegt toch niets, we zullen hem terug maar weer iets in zijn handen duwen.Ik ben er zeker van, als je mijn leeftijd zal hebben en je hebt een zoon van 24, zul je net hetzelfde doen. En waarom rustig en beleefd blijven? Als verkoper of zaakvoerder dan jou begint af te blaffen, en andere klanten merken dat, is een slechte zaak voor de winkel hoor.

Je bent eerst die het zegt lol

Meeste zeggen dat ik juist brutaal ben in dit zoort dingen.

En daarom bekijk ik tegenwoordig eerst achter gronden van het product dat kapot is of iets dergelijks.

Meestal blijf ik wel beleeft en rustig hoor, maar ik heb een harde stem niet hoog maar hard.

Vaak denke mensen dat ik snel kwaad ben daarom.

Helemaal als ik zeg maar ergens iets, wat ik weet gelijk heb, ik me gelijk wil halen.

Maar tegenwoordig ben ik wel iets terughoudender, want je weet nooit.

Tegenwoordig maken ze je al kapot als je per ongeluk tegen iemand aan loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker of HP momenteel nog zijn recoverydvd's meelevert. Er gaan meer en meer merken over op recoverypartities zonder dat je er zelfs maar een DVD bij krijgt, dus misschien dat iemand die recentelijk een andere HP gekocht heeft hier zijn licht even over kan laten schijnen? Die recoverydvd moet er namelijk niet persé bij zitten. Staat hij in het boekje wel erbij bij de "inhoud van de doos"? Als hij daar niet bij staat dan hoort er dus ook geen DVD bij te zitten.

Een ander (zelfs hetzelfde) model eisen zal sowieso niet lukken, op het moment van aanschaf wist je duidelijk dat het om een toonzaalmodel ging, en ben je daar ook mee akkoord gegaan. Als je korting wou dan had je op dat moment moeten afdingen of een ander toestel meenemen, nu ga je dat zeker niet als argument meer kunnen bovenhalen omdat de koop allang gesloten is met dus duidelijk geen verborgen gebreken (buiten eventueel die missende DVD, maar dan nog hebben ze het recht dat recht te zetten door je een andere DVD mee te geven, dat valt nog niet onder de extreme overlast voor de klant die nodig is om je koop ongedaan te kunnen maken).

Sowieso kan je het vergeten dat Mediamarkt dat toestel omruilt, want over omruilen doen ze daar erg lastig als de verpakking al open geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn er

Vrouwtje en dochter hebben over een paar maanden ook een laptop HP aangekocht. Zat wel degelijk een recovery cd bijgeleverd. Mij lappen ze dit niet. Geen recovery cd, er zijn nog andere merken hoor. En er ligt weer iets op mijn tong, en ik zal het er laten opliggen, anders kan ik nog eens verwittiging krijgen dat ik hier de mensen beledig.

Waar ik niet ga over discussiëren is het volgende.

De recovery dient om de WINDOWS te herstellen. Wel word aanbevolen om zelf regelmatig een backup of recovery aan te maken, na installatie nieuwe software en nieuwe hardware apparatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn er

Vrouwtje en dochter hebben over een paar maanden ook een laptop HP aangekocht. Zat wel degelijk een recovery cd bijgeleverd. Mij lappen ze dit niet. Geen recovery cd, er zijn nog andere merken hoor. En er ligt weer iets op mijn tong, en ik zal het er laten opliggen, anders kan ik nog eens verwittiging krijgen dat ik hier de mensen beledig.

Waar ik niet ga over discussiëren is het volgende.

De recovery dient om de WINDOWS te herstellen. Wel word aanbevolen om zelf regelmatig een backup of recovery aan te maken, na installatie nieuwe software en nieuwe hardware apparatuur.

Ik heb ze gebelt.

En ik moet daar heen want ze kunne het paswoord niet door geven.

Anders zou ik daar met de laptops komen knoeien.

Dus ik zei gelijk nou, bij jullie is ut zo erg als je je reet keer sta er al iemand achter je, dus knoeien met laptop zal dan niet lukke als ze al met 3 man achter je staan.

Als dit alsnog is gebeurt bij jullie, moeten jullie het manschap tochbeter opleiden.

En als ik straks daar ben ga ik nog even klagen dat ik helemaal van Dordrecht terug moest naar Rotterdam natuurlijk omdat HUN zon fout hebben gemaakt.

Ik heb trouwens een briefje gevonde met recovery er op en hier sta op:

Systeem hetstellen zonder schijven.

De computer heeft een nieuwe voorziening voor systeemherstel, waarvoor geen cd's of dvd's nodig zijn.

Dat ik het dan via start menu moet doen.

Wat ik eig best raar vind want als windows nou gene is die gecrashed is, dan kan je dat ook niet gebruiken ook.

Want als windows niet opstart, wat ik ook al paar keer heb gehad met me normale pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die recovery partities kan je altijd nog aan door op een bepaalde toetsencombinatie te drukken bij het opstarten van je pc, daarvoor moet je niet persé in windows raken. Recoveren valt dus te doen hoor, en zoals ik verwacht schakelen ook zij over naar recoverypartities ipv meegeleverde DVD's (is gewoon goedkoper dan DVDs meeleveren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best vervelend dat ze dit vergeten natuurlijk.

Dat van de recovery dvd's klopt. Dit is de nieuwe methode bij Hp en bespaard hen uiteraard kosten, maar ook voor de slordige gebruikers die dvd laten rondslingeren :-)

Laat je even weten hoe het verlopen is na je bezoekje bij MediaMarkt?

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.