Ga naar inhoud

Ethernet probleem

Overlord

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

ik begin er hopeloos van te worden, vanalles heb ik reeds geprobeerd

In onze nieuwe woning had ik graag gebruik gemaakt van de vaste kabels die we hebben voorzien om te kunnen internetten ( alle kabels komen toe vanuit elke kamer naar de garage op de Philips SNA 6600 modem/router )

Wanneer ik de laptop inplug heeft deze onmiddellijk verbinding, dus de instellingen, paswoorden, RJ 45 connecties werken

Wanneer ik de desktop wil gebruiken, kan ik maar geen verbinding maken

Wanneer ik tracht te pingen naar de router met deze desktop, gaan alle pakketten verloren, das al geen goed teken

Wanneer ik kijk in ipconfig /all zie ik een ip adres 169......, dus geen 192..... of iets dergelijks, dus ik krijg van de router denk ik geen ipadres toegewezen

DHCP en automatisch ipadres toewijzen staat wel degelijk aan, maar toch moet er iets mislopen in de connectie

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ?

Mvg,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de ethernetkabel inplugt in de pc, gaan er dan ledjes branden aan de ethernetpoort?

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?

Zit je ethernetcard goed ingeplugd?(misschien stuk of niet geinstalleerd)

Heb je geen gele uitroeptekens of vraagtekens bij je hardware apparaten staan?(drivers)

dit zijn maar enkele vragen die mij spontaan opkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, de led lichtjes branden aan de achterkant, het icoontje in de startbalk (deze met de twee schermen) wijzigt ook dadelijk van het rode kruis naar de gele driehoek met uitroepteken.

Ethernet card is zeker goed geinstalleerd, het gaat em om een nieuwe pc, heb em net gekocht, drivers staan er goed op, geen gele uitroeptekens bij apparaatbeheer

Ik gebruik ook dezelfde kabel om aan de laptop aan te koppelen, en daar werkt hij wel, dus moet deze toch voldoen toch ?

Alvast bedankt voor de snelle reactie

Mvg,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er bij de TCP-IP instellingen van je vaste pc toevallig een vast ipadres opgegeven? Als je een pc laat samenstellen is dat soms nog het geval als ze in de winkel zelf je updates binnen halen, dat ze om op het bedrijfsnetwerk te raken een fixed ip moeten invoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.