Ga naar inhoud

Map 'documenten' verwijderd door virus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanochtend was ineens mijn map ‘Documenten’ weg (Windows 8 gebruik ik). In deze map zitten heel veel dingen van waarde dus ik baal hier ontzettend van. Misschien komt het door een torrent die ik heb gedownload, maar dat doe ik wel vaker en heb gewoon een betrouwbare virusscanner.

Weet iemand de oplossing om deze map terug te krijgen? Ik ga er echt vanuit dat het een virus is, die map kan niet zomaar weg zijn. Als ik gewoon in verkenner zoek op mappen die daar in staan vindt hij niks.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thom, welkom op PCH!

Je kan aan de slag gaan met Recuva - 't is freeware.

Twee bedenkingen:

Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partietie/schijf, op een stick, ...
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

enne: voor in het vervolg: belangrijke (eigen) bestanden ALTIJD op minstens twéé plaatsen bewaren - en hierbij dus ook: niet op twee partities van dezelfde schijf want als die overlijdt ben je nog niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.