Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ok hensyr

we zijn al zover

heb alles gedaan wat je hebt gezegd

er is nu wel 1 verschil tegenover anders: men scherm start nu automatisch op in 1280x1024 resolutie

vroeger was die vrij hoger en moest ik die aanpassen naar eummm weet ik nietmeer welke want nu heb ik zelfs minder keuze in het display menu van linux

raar???

ik wou dat je laten weten omdat je sprak van problemen met de nvidia kaart

• Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

minder keuze van resolutiekeuze bij linux als ik naar display ga

even wat proberen uitleggen maar wat ik me ongeveer herinner is dat ik voor we die laatste stap hebben ondergaan de pc opstarte in een resolutie van 1600x....

ik paste die aan in een resolutie van 1057x... (ongeveer weet dat getal niet meer zeker was een raar getal)

als ik nu terug naar display ga is men hoogste resolutie die ik kan kiezen nu 1280x1024

(vroeger starte die dus op in 1600x....) en die andere resolutie 1057 dat ik denk die kan ik nu ook niet meer kiezen

men keuze in resolutiemenu zijn verminderd

Geplaatst:

dat is normaal omdat we de berekeningen van de grafische kaart uit handen hebben genomen en die nu laten berekenen door de cpu in plaats van de gpu

later zullen we dit proberen op te lossen.

Bent u klaar om verder te gaan?

Geplaatst:
  • Open de "Install Linux Mint" voor de installatie van Linux Mint op het bureaublad
  • Kies uw taal en klik op verder
  • Zorg dat u internet verbinding hebt en klik op verder
  • Bij installatietype kiest u terug voor "iets anders" en klik op verder
  • Klik op de partitie /dev/sda5 zodat die groen kleurt
  • Klik op de knop "change..."
  • Verander de partitiegrootte niet!
  • Bij gebruiken als: klik op het pijltje en kies in het vervolgmenu voor "Ext4 loggend bestandssysteem"
  • Bij partitie formateren klik je op het vierkantje ervoor zodat er een kruisje in voor komt
  • Bij aankoppelpunt klik je op het pijltje en kies voor / (de schuine streep)
  • Klik op OK
  • Bij apparaat voor opstartlader-installatie klik je op het pijltje en kies voor /dev/sda (naam harde schijf 80 Gb)
  • Klik op de knop "installeer nu"

Hopelijk zal de installatie nu wel vlot doorlopen, zoniet moeten we een lichtere versie nemen maar daar vrees ik voor en zal het eerder aan het ram geheugen liggen.

Geplaatst:

ok update installatie is terug gestopt :(

maar kan ik iets vragen dit probleem heb ik al een week dus in het begin zat ik te expirimenteren

waarom instaleert hij windows xp full version sp3 wel en een ander systeem niet?

mijn probleem was eigenlijk simpel hoor waardoor alles is begonnen

ik werk met een dlink dwl g122 voor men internet en die word natuurlijk niet herkend voor xp ook geen drivers gevonden :(

dus wou ik er een ander systeem op zoals de mint en vereisten waren 1024 dus dacht ik laat ons voor deze gaan met de bekende gevolgen vandien

Geplaatst:

ben iets belangrijk vergeten te zeggen ook

je zegt: Bij apparaat voor opstartlader-installatie klik je op het pijltje en kies voor /dev/sda (naam harde schijf 80 Gb)

ik had daar 2 keuzes ook een linux keuze versie iets van rebecca ofzo dat is normaal ook?

heb wel jou keuze genomen hoor :)

Geplaatst:

eerst en vooral zijn computers ontworpen door fabrikanten om op Windows te draaien en zijn de drivers voor de hardware ontworpen voor Windows en niet voor Linux.

tweede de meeste fabrikanten die hardware op de markt brengen maken ook de software voor die hardware en zorgen zij ervoor dat die compatibel zijn voor Windows en niet voor Linux

Linux is op source software die door vrijwillige programmeurs wordt gemaakt, iedereen die kan programmeren mag de broncode gebruiken om Linux beter te maken

Er wordt heden ten dage wel meer en meer door hardware en software ontwikkelaars nieuwe software voor Linux gemaakt maar sommige fabrikanten zoals NVIDIA staan daar weigerachtig tegenover maar dat veranderd in de toekomst wel omdat meer en meer grote bedrijven hun netwerken willen beheren met het veiligere Linux (zeker voor servers)

Nu Windows XP is een oud besturingssysteem en uw computer is ook een oude van dagen geworden

Veel Linux systemen (ik bedoel de nieuwe) zijn niet meer geschikt voor oude computer

Voor uw oude computer is Linux Mint 13 xfce meer geschikt dan de 17 (dat kan al een eerste reden zijn dat de installatie niet lukt omdat de drivers die meegeleverd zijn op de dvd te nieuw zijn en niet voor de oude bakskes van welleer.

Tweede kan het zijn dat u de memtest een hele nacht moet laten draaien om toch zeker te zijn dat er geen corrupte bytes zijn (waarvoor ik eerder al vreesde maar bij een korte test er goed uitkwamen)

Derde moet u na het downloaden van een besturingssysteem zoals Linux Mint of Ubuntu of Zorin of Suze altijd het .ISO bestand controleren met MD5 checksum

Nochtans moet er een driver beschikbaar zijn voor uw Dlink in Windows (maar misschien gaat die niet op oude versies van Windows niet compatibel voor XP)

Geplaatst:

driver word normaal gezien herkend vanaf het win vista systeem

ik heb er een maar geen licensiecode :( anders had ik deze ook al geprobeert

ik ga zo meteen bij men vriend daar als hij nog tijd heeft kan ik downloaden dus zal ik daar de versie van linux mint 13 xfce downloaden en branden

die test met md5 checksum is simpel om te doen?

we zien dan wel verder als het goed is voor jou?

of is die versie makkelijker om te installeren?

Geplaatst:

driver word normaal gezien herkend vanaf het win vista systeem

Dat is dan al nieuwere hardware waarvoor Windows XP niet compatibel meer is.

De test met MD5 is heel simpel, u download een klein programma die dit voor u gratis uitrekent en de md5 checksum nummer vindt u altijd bij de download provider

als u wil geef ik u daar meer uitleg over

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.