Ga naar inhoud

Asus s56c laptop start pas na vele pogingen op ( filmpje)


Aanbevolen berichten

Beste

 

Sinds een paar weken start mijn laptop erg moeilijk op.

De laatste week is het wel erg extreem geworden, zo moet ik soms tot 80 maal op de aan/uit knop duwen. Dan pas start de laptop op, en eens opgestart doet hij erg normaal, geen enkel probleem te bespeuren.

Heb reeds de laptop naar fabrieksinstellingen teruggebracht maar ook dit hielp niets. Voor dat ik hem naar een hersteller doe wil ik weten wat het zou kunnen zijn en of wat  het zou kosten..

Toeval wil dat de laptop 2 weken uit garantie is -_-..

 

 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hem al een tijd, dus weet je hoe je hem normaal gesproken moet starten. Toch even voor de zekerheid: het maakt geen verschil of je de aan-knop iets langer ingedrukt houdt?
Zo niet, dan zou ik toch zo snel mogelijk naar de leverancier gaan. Het lijkt mij dat er dan iets met de schakelaar of je mobo aan de hand is.

Vraag is of ze moeilijk doen als je enkele weken buiten de garantie bent. Zelf ken ik echter alleen de Ned. garantiebepalingen.
In elk geval kun je de leverancier vragen wat de kosten voor reparatie zijn. Daarna kun je nog altijd zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou nog eens kunnen kijken bij Asus Support of er een BIOS update voor jouw laptop beschikbaar is ? ... hou er rekening mee dat een mislukte BIOS update resulteert in een (totaal) niet meer opstartende laptop.

 

Kan je de volledige type-aanduiding (voorbeeld: N61JV-JX007V) posten alsook de link naar een Speccy-rapportje:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet juist weergeven van de hoeveelheid ram lijkt me verdacht.

Speccy geeft maar 4 GB ram. Kon je aan die test zien of die test wél de totale 6 GB getest heeft? En wat zegt je opstartscherm als je er eenmaal in zit. Hoeveel ram wordt daar gemeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt momenteel BIOS versie 205 aan boord en da's inderdaad de meest recente.

 

In je laptop zit een Western Digital 500GB harde schijf maar ook een Sandisk cache SSD van 24GB ... in het Speccy-logje wordt er bij je Sandisk (zie "Gerapporteerde oncorrigeerbare fouten") de waarde 5 weergegeven.

 

Kan je die Sandisk eens testen met HD Tune ?

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 blokje is 'beschadigd' maar of dit het probleem gaat zijn... ik kan ook niet aan die harde schijf zonder "void' sticker'  op de achterzijde te verwijderen.. en de pc herkent ook maar 4 gb (deze computer => eigenschappen)

post-30735-0-14855600-1428511055_thumb.p

aangepast door vdbSven311
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een probleem: die SSD is niet langer meer betrouwbaar en is aan vervanging toe ... maar of dat nu ook de oplossing voor het slechte opstarten gaat zijn, dat kan nu niet met zekerheid gesteld worden.

 

Die VOID-sticker zou ik voorlopig onaangeroerd laten ... mocht men een genereus gebaar willen stellen door de problemen toch nog onder (al dan niet gedeeltelijke) garantie op te lossen, dan komt die sowieso te vervallen bij een beschadigde verzegeling.

 

Feit is wel dat je dit kan melden aan de verkoper / hersteller ... hiermee kan hij al aan de slag.

 

We lezen dan ook graag je feedback na het bezoek aan de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k kan het eens gaan vragen in de winkel en laat het hier dan wel weten, indien hij buiten garantie is weet ik niet of ik hem laat herstellen of een nieuwe koop, aangezien je tegenwoordig al moet betalen om er naar te kijken... stel dat het dan zoals ik vermoed het mobo is.. is het toch een dure grap :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.