Ga naar inhoud

Problemen nieuwe modem Telenet - Wifi


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

 

Ik heb een probleem ivm met wifi van Telenet. 

Ik zal alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

 

 

Mijn internet: Internet Fiber 400 (Whoppa)

 

 

Beneden in onze woonkamer hebben we een modem hangen van Telenet.

Wij hebben een Playstation, 2 laptops en 1 vaste computer. Deze vaste computer en Playstation wordt door mij gebruikt op de eerste verdieping. 

 

Omdat het signaal van onze Wifi niet zo optimaal was hebben we een paar maanden geleden een Wifi-repeater van Medion aangeschaft. Deze repeater zorgde ervoor dat ik in de kamer waar mijn vaste computer en Playstation staat genoeg signaal en snelheid had. Het signaalbalkje had steeds 5 streepjes en de snelheid gaf (via netwerkcentrum) altijd 150 Mbps aan.

 

 

Nu werd het tijd om mijn vaste computer te verplaatsen naar mijn slaapkamer (die nog verder verwijderd ligt van de modem beneden), om mijn schoolwerk wat beter te kunnen maken. Mijn vaste computer staat nu nog steeds in een aparte kamer dichter bij de modem.

 

Het probleem is dat het internet zeer slecht is in mijn slaapkamer waardoor het praktisch onmogelijk is om op internet te surfen. Na al een paar telefoontjes naar Telenet is er vandaag een technieker langsgekomen die we het probleem hebben uitgelegd. We hoopten dat hij het signaal zou kunnen versterken en onze snelheid en bereik zou kunnen vergroten.

 

We hebben namelijk het duurste en beste internetpakket aangeschaft, en dit NIET om te weinig snelheid en signaalsterkte te hebben.

 

Volgens de technieker was de modem bijna kapot, waren de draden nat geworden enz,.. dus heeft hij besloten nieuwe draden EN een nieuwe modem te plaatsen. Ook heeft hij op de bovenverdieping een router geplaatst om het signaal boven te versterken, deze router kwam van ons zelf en was volgens hem al eens geïnstalleerd op één van onze computers.

 

Volgens hem houdt een Wifi-repeater de modem alleen maar bezig en zorgt het eerder voor een verstoring dan voor een versterking van het signaal (versta ik niet).

 

Alles werkte correct volgens hem. Hij zei wel dat het signaal nooit optimaal kan zijn in mijn slaapkamer omdat onze muren het signaal belemmeren. Maar het zou toch beter moeten gaan.

 

 

Wanneer de technieker klaar is en vertrekt besluiten we eens alles te testen. Tijdens het testen zijn we op iets onbegrijpelijk gestoten.

  • Op mijn vaste computer heeft het signaalbalkje opeens maar 3 streepjes, en komt de snelheid niet hoger dan 72 Mbps.

  • Op de laptop van mijn moeder komt de snelheid niet hoger dan 78 Mbps, wat normaal ALTIJD 150 Mbps was.

  • Op de laptop van mijn broer is de snelheid onbegrijpelijk 300 Mbps!

  • Ook aanmelden op het Playstation Network via de Playstation gaat moeizaam en is het signaal 80% (wat normaal 100% was)


Om het even kort samen te vatten. Na het bezoekje van de technieker is ons internet zwaar verslechterd.

 

Youtube-video's op 720p+ kunnen niet meer worden bekeken. Webpagina's laden aanzienlijk trager. Skypen gaat al helemaal niet meer.

 

 

Screenshot van de status van de draadloze netwerkverbinding (op de bovenverdieping):

Knipsel.jpg

 

 

We hebben echt geen idee hoe dit is kunnen gebeuren.

Ik hoop dat iemand op dit forum ons kan helpen met dit probleem.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken niet veel van telenet maar dit is duidelijk een geval waar de "dienstverlening" slechter is na een tussenkomst van de telenet technieker.

Beste wat je kan doen is opnieuw contact nemen met telenet en de situatie uitleggen.

Zeker vermelden dat er een nieuwe telenet modem/router is geplaatst door de technieker en dat het sindsdien een stuk trager gaat met internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben namelijk al meerdere contact opgenomen met Telenet. Alles duidelijk vermeld. 

De mevrouw aan de telefoon heeft ook meerdere tests uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat er iets niet klopt en dat onze waarden inderdaad zeer laag zijn.

Het blijft ene mysterie hoe dit is gekomen en hoe dit moet opgelost worden.

 

Maandag komt er alweer een technieker langs. Dus zitten we nu weer een heel weekend met zeeeer traag internet.

 

Wij zijn niet tevreden over Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.