Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen zette ik mijn PC aan, behandelde vlug mijn mail, zette de pc op slaapstand en ging weg voor enkele uurtjes.

Toen ik terugkwam en de pc wou aanzetten, bleek die  niet meer op slaapstand te staan, maar was wel uitgevallen(?), want het blauwe lichtje dat normaal knippert als mijn pc in slaapstand staat flikkerde niet meer.

Ik duwde mijn aanschakelknop in, mijn pc start, maar kwam niet verder dan de BIOS, die steeds opnieuw en opnieuw bleef opstarten, vanzelf ... Ik geraakte dus niet in Windows 7.

Ik heb dan naar mijn BIOS gaan kijken, en misschien had ik dat beter niet gedaan, want ik kon de naam van mijn C-drive niet herkennen om die te laten gebruiken als boot-disk.. Enkele malen kreeg ik  het bericht "bootmgr ontbreekt", ik ben dat gaan opzoeken via een andere pc, onder andere bij jullie op PC Helpforum, maar dat blijkt men alleen te kunnen herstellen als men al in Windows is. 

Ook kon ik geen verbinding met mijn andere pc meer maken, want de netwerkinstellingen waren dus ook geblokkeerd..

Even dacht ik eraan om Bios te upgraden, dat heb ik echter nog nooit gedaan, en weet dus ook niet goed waarop ik dan moet letten.

Bleef alleen nog over aan jullie wat hulp vragen hoe ik die Bios nu best herstel....

Graag dus een suggestie van jullie?

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Hey!

Verder....

Ik heb een Bios Version: BEH611H.86A.0020.2011.0218.1538

en

Processor Type: Intel ® Core i3-2120 CPU € 3.30GHz

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Niemand?

Als niemand reageert moet ik naar een ander forum, want ik moet mijn pc zo snel mogelijk weer kunnen opstarten, begrijpelijk.....

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

wat je beschrijft duidt erop dat er in de hardware iets mis is.

begin te onderzoeken of de harde schijf nog goed is aangesloten: kabels losnemen en opnieuw nauwkeurig insteken.

helpt dat niet, ga dan de bios in en zorg dat de default wordt ingesteld.

sluit de bios af via de optie 'save and exit' (f10) want anders beklijft er niks van de veranderingen.

het kan eventueel ook nog dat de biosbatterij is overleden: laatste tijd problemen met de datum/tijd-instelling?

Geplaatst:

Hey!

Bedankt voor de reactie.

Ik had alle connecties al eens nagezien deze voormiddag, omdat ik ergens anders op dit forum ook al zoiets gelezen had. Ik heb nu nog eens alles opnieuw ontkoppeld en  nauwkeurig weer aangekoppeld, maar dat hielp dus niets.

De default settings van de BIOS heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dat heeft ook niet geholpen.

De biosbatterij, wel  ik heb helemaal geen moeilijkheden gehad met de datum.

Verdere info....

Met een bootable CD/DVD kan ik starten, bv met de Windows 7 DVD gaat de BIOS gewoon open, zoals altijd tot vanmorgen, en de setup-DVD van Windows 7 begint zijn werk te doen zoals het hoort. Ik heb dat natuurlijk niet laten doorgaan en direct afgebroken, want ik wou alleen maar zien of dat goed gaat, maar voorlopig geen nieuwe WIN7 setup doen.

Nu dacht ik om een bootable CD te  maken op mijn andere pc, waarop ik nu werk, een CD zoals uitgelegd op http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/create-a-system-repair-disc , en dan kan ik opstarten via die CD en eens gaan kijken op mijn nu defecte pc, of ik daar wat kan doen, bv de bootmgr herstellen? Of wat dan ook.

Of heeft u betere gedachten?

Ik zit er niet erg veel mee in om Windows 7 uiteindelijk nog eens volledig opnieuw te installeren, maar zal dan dezelfde fout weer optreden?

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Hey!

Ik heb ondertussen al zo een systeemherstelschijf aangemaakt op mijn tweede pc, maar die is geladen met Windows7 32-bit, terwijl mijn momenteel defecte pc een Windows 7 64-bit versie heeft. Jammer dus, maar met de aangemaakte herstel-CD, die voor 32-bit is, kan ik dus niets aanvangen op deze 64-bit PC....

Hoe kom ik nu aan een 64-bit herstel-CD?

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Hey!

Goed nieuws!....

Ik had dus mijn defecte PC met die 32-bit herstel-CD gestart, maar dat lukte dus niet, die zei dat de CD niet compatibel was met de versie Windows di op de PC staat.

Ik doe de CD weg, laat mijn pc even zelf verder doen, de BIOS komt dus weer op, en O! Wonder!... Mijn pc vraagt of ik gewoon wil opstarten of in veilige modus. IK  stel "veilige modus met netwerkmogelijkheden" voor. Hij start op.... Na een reeks files gekopieerd te hebben stopt hij en zegt "even geduld"... Ik wacht, tamelijk lang, misschien 2 minuten of zo... En plots start ie, volledig normaal en niets wijst er op dat er wat fout loopt

Dit was ter info voor jullie!
Ik heb er verder geen uitleg voor, maar jullie misschien wel?.....

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

mocht het weer mislopen, probeer dan opnieuw in veilige modus op te starten (direct na aanzetten op f8 tokkelen tot het menu verschijnt) en zet dan een herstelpunt terug.

Geplaatst:

Maar we zijn er nog niet, vrees ik....

Ik was weer even een half uurtje weg, ik had de pc laten opstaan, en als ik terugkom staat er een bericht " Windows os onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld. U kunt online naar een oplossing voor het probleem doen." Er stond nog bij: details van het probleem "bluescreen".....

Ik ben dan online gaan zoeken..... Maar ik moet er wel op wachten. Windows werkt verder, misschien krijg ik nog wel een bericht met oplossing?....

Jive1 - Belgium

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.