Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die PC van je broer is beduidend beter, maar ik zou persoonlijk géén quadcore nemen maar een dualcore. Met het geld dat je daarmee uitspaart een iets zwaardere grafische kaart kopen (want bij games gaat je grafische kaart eerder de limiterende factor zijn dan je processor).

Wat betreft digita;

Mooie pc voor zijn geld, maar er wordt geen vermelding gemaakt van een windowslicentie. Reken dus op een goede 100€ die erbij komt (maakt je prijs dan 700€), en die is toch zwakker dan het Medion systeem van je broer (met name de grafische kaart is aan de zwakke kant).

Tones;

Ik zou voor dit systeem gaan bij hen; Multimedia AMD 6000-4GB-640GB-R4850-512-VHP :: Tones.be

Mooi jouw prijs, windows incl, videokaart is goed genoeg, voeding heeft nog ruimte om later een upgrade uit te voeren...

MPL vind ik niet direct iets bij zijn standaardsystemen wat kan concurreren met de rest wat hier staat.

Compustunt heeft maar 1 systeem binnen dat geschikt is om te gamen (en direct vrij zwaar is) en dus 1000€ kost

Aios heeft All In One Systems - Computer Winkel - Intel Home II (Intel Core 2 Duo E8400 3.0Ghz - 4096MB DDR II 800Mhz - 750GB - DVD-RW - Card Reader - HD4850)

Dit toestel zit 50€ boven je budget, maar ik zou de volgende aanpassingen laten doen (steven doet die zeker), vervang je cpu door de C2D E7300 (-30€) en de 750 gig door 250 gig (-35€). Dan zit je aan 15€ onder je budget, maar ik zou dan de videokaart vervangen door een 4870. Die is een stuk krachtiger dan een 4850, en kost 70€ meer, waar door je nog steeds 50€ boven budget zit. Dit laatste is echter niet nodig.

Plug&Play heeft helaas geen gamesystemen binnen

Tenslotte forcom;

COMLINE PC 811 STUDENT Phenom 8650 2GB 500 VHP | FORCOM webshop

Deze is goed, maar nu ook weer niet overdreven qua specificaties.

Als ik uit bovenstaande lijst moet kiezen dan ga ik blindelings voor die van AIOS. Ten eerste heb je daar zowat de beste specificaties voor je 700€ als het op gamen aankomt, ten tweede krijg je daar nog eens een goede service ook (ik ken die winkel ook, ik koop er ook). Die aldi pc van 500€ kan langs geen kanten mee met de hierboven vermeldde pc's (logisch ook, hij is een heel pak goedkoper).

Medion zijn pc's zijn echt zo goedkoop niet hoor, je ziet dat je elders voor ongeveer hetzelfde budget dezelfde pc's krijgt. Je moet er ook eens op letten dat echte pcwinkels bitter weinig quadcores steken, itt de aldi die overal waar het een beetje binnen het budget kan een quadcore onder ramt.

Aldi moet het in zijn verkoop hebben van mensen die niet goed weten wat ze kopen. Een quad klinkt beter dan een dual, dus ze willen een quad. Wat 99% niet weet, is dat je met 4x2.4 gighz in games véél minder bent dan met 2x3 gighz ook al is het vermenigvuldigd bijna 3 gighz minder. Hetzelfde geldt voor videokaarten. De hoeveelheid geheugen op een videokaart maakt totaal niet uit, het is de snelheid van de GPU en het geheugen die t verschil maakt. Kijk vb naar een 8800GTS 620 megabyte. Die is trager dan de 8800GTS 512 megabyte... Op cijfertjes vergelijken is bij computers een nogal héél riskant gegeven. (juist zoals een intel core aan 3 gighz een stuk sneller is dan een AMD core aan 3 gighz)

Geplaatst:

Perfecte en duidelijke review, Masters!!!!!

Ontzettend bedankt voor je antwoorden :-)

Is het goed dat ik deze koop:

http://www.tones.be/shop_samart.php?idx=AMDSYS4

(ATI Radeon 4850, 4870 kopen op je advies?)

De winkel is namelijk in Heist op den berg, niet zo heel ver van waar ik woon...

Aios is toch niet boven mijn budget? Hij kost in totaal 639 euro. (budget is 700euro). Betere grafische kaart 4870: +50euro: 689 euro?

http://www.aios.be/productendetail.cfm?s=99&p=912&CFID=1689550&CFTOKEN=64432788

Je raadde blindelinks ook een andere aan, is die van tones ongeveer evengoed qua prijs/kwaliteit of is die andere die je blindelings aanwees beter...? Kan ik GTA 4 erop spelen...?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.