Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal , ik heb een vraag

Het gaat namelijk over de internet downloadsnelheid van mijn PC. Ik zou rond de 25 mb/s moeten hebben , maar ik geraak maar aan maximaal 15 vanaf de pc. Er is ook niet zoveel afstand tussen de router en mijn kamer. De kamer met de router zit recht beneden mij. Ik heb altijd gedacht dat het aan de afstand lag maar dit is niet zo (ik heb vandaag iets bizar ontdekt) ik nam vandaag met mijn smartphone een speed test vanuit de zelfde locatie waar mijn pc staat. Het resultaat vind u in de bijlagen. Ik heb ook een test op mijn pc genomen dit vind u ook in de bijlagen. Zoals u ziet verschilt dit erg veel. Op de website mega.co.nz zie je effectief hoeveel je download over 1 gb doe ik 10-15 minuten! (dit is eigenlijk erg lang). Ik heb draadloos internet maar mijn downloadsnelheid zou veel hoger moeten zijn. Mijn computer neemt dus een veel zwakker wifi signaal op. Het zou normaal rond de 28 mb/s moeten zijn maar het is meestal maar tussen de 10-15. Dit is geen probleem met mijn internet maar met mijn pc denk ik. Ik heb deze PC niet eens een jaar maar heb altijd wel wifi problemen gehad vanaf het begin , ik heb een signaal versterker moeten kopen om een sterker signaal te hebben. Zou er een kaart in mijn PC damaged of kapot zijn? Want het resultaat vanaf dezelfde locatie met mijn smartphone is echt bizar.

post-30921-0-16930000-1429460520_thumb.ppost-30921-0-91246900-1429460530_thumb.j

Geplaatst:

Om welke pc gaat het?

Kan je het merk, model en juiste type van de pc eens opgeven?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Het is een asus pc die ik custom heb laten bouwen dus ik weet het model niet. ik weet alleen dat ik vanaf het begin al een zwak internet signaal had vanuit mijn pc. Vele raden een usb wifi adapter aan maar ik heb al genoeg geld uitgegeven aan deze pc

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

• Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Ik kan niet direct een driver vinden voor je Mercury wifi adapter.

Is het een externe usb wifi adapter?

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Dubbelklik in apparaatbeheer op netwerkadapters

Dubbelklik op de MERCURY 150Mbps Wireless N Adapter.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Je kan de waarde aanklikken met rechts en dan kiezen voor kopieren.

Dan kan je de waarde in een volged bericht plakken om tikfouten te vermijden.

Maak ook een afbeelding van de tabbladen Algemeen en Stuurprogramma en voeg deze afbeeldinge toe als bijlage aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

post-30921-0-62144500-1429699647.pngpost-30921-0-04712300-1429699648.pngpost-30921-0-43774000-1429699648.pngIk heb de nieuwe versie van Java geinstalleerd. En dit is geen USB stick het is volgens mij iets dat in de computer zit. Heb een versterker in het stopcontact buiten dit niets. Ik heb ook de afbeeldingen gemaakt die u zei dat ik moest maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.