Ga naar inhoud

Computer crasht en HD tune test uitslag


Headsh0t

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik had de laatste tijd last van blauwe schermen en dergelijke. Nu heb ik mijn pc stofvrij gemaakt. Hierdoor zijn de blauwe schermen verdwenen maar heb ik wel af en toe dat mijn pc ineens niet meer reageert maar wel gewoon beeld blijft geven. Ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan soms als ik hem gelijk weer aandruk krijg ik constant twee bios piepjes te horen wat op een fout met het geheugen. Echter als dit zich voordoet en ik de pc een tijdje uit laat en volledig van de stroom haal en deze daarna weer aansluit gaat deze weer gewoon aan en werkt naar behoren.

 

Nu is het zo dat mijn computer bij het opstarten van programma's vaak een erg ratelend geluid maakt. Nu ben ik erachter gekomen dat dit eigenlijk alleen maar de hardeschijf kan zijn. Hierom heb ik dus een test uitgevoerd met HDtune. Wat mij opviel is dat de gele stipjes erg uit elkaar liggen maar ik weet niet hoe ik deze uitslag moet interpreteren. 

 

Is er iemand die hier wel verstand van heeft?

 

Alvast bedankt.

post-30923-0-78187900-1429467243_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites


HDTune-error-scan.png

Start HDTune en vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf schijnt gelukkig goed te zijn, het zou idd aan het geheugen kunnen liggen maar welk geheugen latje heb je het laatst bijgeplaatst het latje van Samsung of het latje van Crucial?

 

Probeer het eens als volgt.

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

 

Kijk dan eens of je foutmeldingen krijgt, als je deze krijgt verwijder dan eens het latje van Crucial en doe de test overnieuw.

Heb je nu geen foutmeldingen dan is het latje van Crucial defect, heb je wel nog foutmeldingen wissel dan de geheugen latjes eens en test opnieuw..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top bedankt. Het latje van crucial is als laatste bijgeplaatst dus ik ga er idd vanuit dat als er iets fout is de samsung het is.

 

Ik zal het de memtest uitvoeren en kijken wat de resultaten zijn. 

 

Als ik het goed begrijp gewoon een x aantal uur laten draaien (zodra er een foutmelding is weet je natuurlijk al genoeg?) en dan vanzelf krijg je wel of geen foutmeldingen? En hierna start na afsluiten de computer weer gewoon op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de test een aantal uren laten draaien. Lijkt dat er niets aan de hand is met mijn geheugen.

Wat kan nog meer deze klachten veroorzaken?

 

Ik vind het vooral vreemd dat het vastlopen eigenlijk bijna altijd binnen 5 minuten na opstarten gebeurt. Geen blauw scherm o.i.d. alleen de computer reageert gewoon niet meer. Vandaag kreeg ik bijvoorbeeld dat de computer uitviel en vlak daarvoor allemaal gekleurde strepen op mijn scherm te zien kreeg zoals een echte crash. Indien het binnen deze 5 minuten niet gebeurt doet mijn computer het gewoon goed tenzij ik een zwaar programma als photoshop ga gebruiken dan loopt hij wel na een tijdje vast.

 

 

post-30923-0-42989400-1429737309_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.